• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97072514139
  • خبرنگار : 71467

بانک‌ها دلار را چند می‌خرند؟

بانک‌ها دلار را چند می‌خرند؟

برای امروز ارز مسافرتی با نرخ حدود ۱۳ هزار تومان برای هر یورو در بانک‌ها عرضه می‌شود. همچنین بانک‌ها هر دلار را ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان و هر یورو را تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان می‌خرند.

به گزارش ایسنا، بانک‌های عامل ارز مسافرتی را برای کشورهای همسایه تا ۵۰۰ یورو و سایر کشورها تا هزار یورو پرداخت می‌کنند که نرخ روزانه آن از سوی بانک مرکزی تعیین می‌شود.

برای امروز (چهارشنبه) هر یورو ۱۳ هزار تومان قیمت خورده که در مقایسه با نرخ یورو در بازار آزاد که حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است، ۳۵۰۰ تومان اختلاف دارد. این اختلاف قیمت بین بازار آزاد و ارز بانکی موضوعی است که طی چند ماه اخیر موجب ایجاد رانت در ارز مسافرتی شده بود.

بانک‌ها ارز مسافرتی را دلار ارائه نمی‌کنند و عمدتا یورو است و مسافران می‌توانند هفت روز قبل از سفر با همراه داشتن مدارکی همچون ویزا، پاسپورت و بلیت برای ثبت‌نام ارز به شعب ارزی بانک‌ها ‌مراجعه کنند.

اما بانک‌ها خریدار ارز از مردم نیز هستند و البته نرخ برای هر روز می‌تواند متفاوت باشد؛ به طوریکه برای امروز هر دلار ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان و هر یورو تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در بانک‌ها خریداری می‌شود.

همچنین بانک‌ها ارزی خارج از ضوابط نمی‌فروشند و به عبارتی فروش آزاد ارز ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۵ ۱۳:۲۵

تنها راه پايين آوردن قيمت دلار و يورو و ايجاد رونق در کار شرکت هاي هواپيمايي و توريستي عرضه آزاد يورو مسافرتي تا پنج هزار يورو است. کارشناسان شما همگي دارند توصيه هاي آبکي ارايه ميکنند.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۵ ۲۰:۴۶

عامل اصلی افزایش نرخ ارز و به بیان دیگر کاهش شدید ارزش پول ملی و در نتیجه افزایش خط فقر به بالا 65 میلیون جمعیت ایران فقط و فقط دولت جمهوری اسلامی ایران است.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۵ ۲۳:۳۶

نظری ندارم ، فقط می خواستم بدانم کسی هست که بگوید بانک ها دلار را از کجا می خرند؟

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۴ ۱۳:۳۰

این کار بانک ها و در واقع دولت مصداق بارز مبارزه با پایین نیامدن قیمت دلار است .

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۳۰ ۱۰:۵۸

مردم دلار رو به هر مقدار میتونن بفروشن ولی بعدا نمیتونن بخرن. بانک ها اینجوری دلار خودشون رو تامین می کنند. دزدی تو روز روشن.