• چهارشنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 97092110579
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مشکلات زنان در موسیقی بیشتر است

مشکلات زنان در موسیقی بیشتر است

مدیر یک آموزشگاه موسیقی گفت: هنر به‌ طور کلی و نه تنها موسیقی باید ارائه شود چون هنرمند می‌خواهد که هنرش دیده و شنیده شود؛ پس باید به موسیقی و هنر هنرمندان بها داده شود.

کاظم تازه‌روح در گفت‌وگو با ایسنا درباره در استان خراسان اظهار کرد: آموزشگاه‌های موسیقی اکنون به شکل‌های مختلف فعالیت دارند ولی به‌ صورت کلی اصول آن‌ها یکی است؛ منتها تاحدودی مشکلاتی از نظر هزینه‌های بالا دارند و این که نمی‌توانند هزینه هنرجویان را بالا ببرند چون هنرجو توانش را ندارد و ما این را درنظر می‌گیریم.

وی ادامه داد: ما سعی می‌کنیم به هنرجویان آموزش صحیح بدهیم؛ البته به تازگی شهرداری و آستان قدس کمی با ما همراهی نمی‌کنند که این‌ها همه مشکلاتی است که ما با آن روبه‌رو هستیم.

این مدیر آموزشگاه موسیقی تصریح کرد: آموزشگاه ما زیر نظر ارشاد است و استادی که ما می‌خواهیم برای آموزش دعوت کنیم، باید مورد قبول ارشاد باشد. این اساتید اکثرا دارای یک گواهی‌نامه از تهران هستند؛ این استادان از یک فیلتر عبور کردند و به اینجا آمدند و حداقل هفت یا هشت سال باید کار کرده باشند؛ در نتیجه کسی که چیزی یاد ندارد، نمی‌تواند بیاید و کسانی که برای آموزش به خانه‌ها می‌روند، به نظر من مورد قبول آموزشگاه‌ها نبودند؛ چون آموزشگاه‌ها آن‌ها را نمی‌پذیرند، آنان مجبورند با قیمت پایین برای آموزش به خانه‌ها بروند و البته که آموزش خوبی هم نمی‌توانند ارائه دهند ولی در آموزشگاه باید طبق آن چه که ارشاد گفته، عمل کنند.

تازه‌روح خاطرنشان کرد: ما تاحدودی مشکل اجرا داریم؛ البته امسال نسبتا بهتر شده ولی هنوز هم سخت‌گیری‌هایی وجود دارد. برای اجراها مشکلاتی وجود دارد و به ویژه برای خانم‌ها این مشکل بیشتر است. اکثر هنرجویان هم خانم‌ها هستند چون خانم‌ها آزادی‌ای که پسران دارند، را ندارند و در نتیجه تلاش می‌کنند وقت خود را به این شکل صرف کنند اما وقتی اجازه اجرا نمی‌دهند و نمی‌توانند روی صحنه بروند، انگار که کار بیهوده‌ای انجام داده‌اند. اگر اجرا درست شود و مشکلات برای اجرا به وجود نیاورند، خیلی خوب است؛ البته همان‌طور که گفتم، اکنون هم کمی بهتر شده ولی هنوز کافی نیست.

وی افزود: در زمینه آموزش رشته موسیقی در سراسر کشور عدالت رعایت نمی‌شود و شهرهای مذهبی این مشکل را دارند؛ ضمن این‌که آن چیزی که در تهران شاهد هستیم، در مشهد وجود ندارد.

مدیر این آموزشگاه موسیقی اضافه کرد: با آموزش‌هایی که در مشهد در زمینه موسیقی انجام می‌شود، هنرجویان ما می‌توانند به خلاقیت برسند؛ چون ما اینجا مدرسان خوبی داریم؛ همچینن هنرجویان خوبی هم داریم و نزدیک به ۳۵ یا ۳۶ آموزشگاه، همگی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هنرجو دارند.

تازه‌روح بیان کرد: ما استادانی داریم که هنوز بیکار نشده‌اند و هر دو ماه یک بار برای آموزش بیشتر به استادان ممتاز مراجعه می‌کنند و آموزش می‌بینند که بتوانند به‌روز باشند.

وی درباره حمایت از اساتید موسیقی عنوان کرد: از اساتید موسیقی حمایت خیلی کندی به عمل می‌آید؛ فقط یک بیمه هنرمندان هست که کسی هم امیدی به آن ندارد و زمانی هم که تقسیم می‌شود، بیشتر به شهرستان‌ها نمی‌رسد. ممکن است تهرانی‌ها الان بیمه باشند، ولی از مشهد تعداد کمی هستند که بیمه هستند و به ندرت کسی را بیمه می‌کنند، چون افراد باید سال‌ها در نوبت باشند، تا بیمه شوند.

مدیر این آموزشگاه موسیقی افزود: اگر اجراهایی از جانب استانداری، شهرداری و ... گذاشته شود، جلوی آن گرفته نمی‌شود؛ باید به افراد بها دهند، موقعیت دهند تا بتوانند خودشان را نشان دهند و ضمنا از این طریق می‌توانند کسب درآمدی هم بکنند. باید شرایطی بگذارند که افراد بتوانند بهتر خود را بیمه کنند، شرکت‌های بیمه راه‌هایی را در پیش بگذارند که هنرمندان به راحتی بیمه شوند که این کمک استانداری را لازم دارد و می‌تواند در این زمینه پیش‌قدم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha