• سه‌شنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 97092713747
  • منبع : نمایندگی گیلان

جمع آوری بیش از ۳۰۰۰ سند از رزمندگان گیلانی دوران دفاع مقدس

جمع آوری بیش از ۳۰۰۰ سند از رزمندگان گیلانی دوران دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با اشاره به جمع آوری اسناد رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس گفت: تاکنون ۳۶۱۹ سند از رزمندگان گیلانی دوران دفاع مقدس جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایسنا، عباس بایرامی در نشست شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در استانداری اظهار کرد: فاز مطالعاتی احداث پارک موزه بزرگ دفاع مقدس گیلان به اتمام رسیده است اما برای اجرای عملیات ساخت آن نیازمند مشارکت گسترده همه افراد هستیم.

وی ترویج فرهنگ بومی و ملی دفاع مقدس را از جمله اهداف ساخت پارک موزه گیلان دانست و ‌گفت:‌ پارک موزه‌های دفاع مقدس به‌عنوان یک نماد فرهنگی و اعتقادی دارای کاربردهای چند بعدی بسیاری هستند که به سبب دامنه وسیع خود، حوزه‌های متنوعی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان بر لزوم تشکیل هیئت امنای پارک موزه دفاع مقدس گیلان تشکیل تاکید کرد.

وی با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان گفت: شورای علمی دانشنامه تشکیل و مسئولیت تدوین آن بر عهده دانشگاه گیلان واگذار شده است و تاکنون هزار و ۲۳ مدخل برای آن مشخص شده است .

بایرامی  با اشاره به جمع آوری اسناد رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس یادآور شد: تاکنون ۳۶۱۹ سند از رزمندگان گیلانی دوران دفاع مقدس جمع‌آوری شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان اظهار کرد: براساس اسناد جمع آوری شده کمتر از ۳.۶ درصد از اسناد رزمندگان گیلانی دوران دفاع مقدس جمع آوری شده است که این امر نیازمند تلاش بیشتر در این زمبنه است.

برگزاری ۴۵۸۷  یادواره طی ۶ سال گذشته در گیلان

جوادی، رئیس ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان در این نشست با بیان اینکه گیلان در زمینه ساماندهی یادواره شهدا در کشور نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد، تصریح کرد: ۴۵۸۷ یادواره طی ۶ سال گذشته در استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه براساس نوع یادواره، یادواره به ۵۹ دسته تقسیم می شوند، گفت: این یادواره ها شهدای شاخص، شهدای گردانی، شهدای مدافع حرم، شهدای تخصصی و .... شامل می شود .

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha