• سه‌شنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98030702732
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

آخرین وضعیت زندگی «مخمل» در روستای "سرگچ" کهگیلویه

آخرین وضعیت زندگی «مخمل» در روستای "سرگچ" کهگیلویه

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 50بسته غذایی به ارزش پنج میلیون تومان در روستای سرگچ دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه توزیع شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، قباد مبشری در حاشیه بازدید از روستای سرگچ دیشموک از توزیع 5۰ بسته غذایی به ارزش پنج میلیون تومان بین نیازمندان در این روستا خبر داد و گفت: راه ارتباطی این روستاها نامناسب است و موجب شده تا ساخت مسکن در آن با مشکلات زیادی مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های این منطقه از جمله راه، مدرسه و آب‌ لوله‌کشی نامناسب است و نیازمند توجه جدی دستگاه‌های متولی است، افزود: با توجه به حضور مخمل نمازی اصل در این روستا، در صورتی‌که مسائل قانونی ازجمله رفع گواهی فوت خانم مخمل نمازی اصل توسط ثبت‌احوال حل شود، این خانم جزو مددجویان کمیته امداد لحاظ خواهد شد و خدمات بهتر و مناسبی از طرف این نهاد علاوه بر ساخت مسکن به وی ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خانواده همسر مخمل نمازی اصل هم‌اکنون تحت پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند و ماهیانه حدود ۵۰۰ هزار تومان مستمری می‌گیرند، اما خانم مخمل نمازی اصل به علت معلولیت نیازمند حمایت سایر دستگاه‌های حمایتی است.

درصورت تامین زمین، مسکن مناسب برای فرزندان مخمل ساخته می‌شود

مبشری تصریح کرد: کمیته امداد استان آمادگی دارد تا در صورت فراهم شدن زمین توسط خانواده مخمل نمازی اصل برای فرزندان ایشان که تحت پوشش هستند مسکن مناسب در اسرع وقت بسازد پیشنهاد می‌کنیم با توجه به اینکه زیرساخت مناسب ارتباطی جهت ساخت مسکن در روستای سرگچ وجود ندارد زمینی در حوالی روستا یا جای دیگری که از راه ارتباطی مناسب برخورد است در اختیار کمیته امداد قرار دهند تا مسکن مناسبی ساخته شود.

همچنین رضا ایزدی، رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) بخش دیشموک نیز گفت: سرپرست مخمل نمازی اصل آقای نوراله واهبی عابد دارای 6 نفر عائله تحت پوشش کمیته امداد است.

وی افزود: این خانواده از تمام خدمات جهیزیه، موردی و مسکن بهره‌مند بوده و دخترش زهرا(نازلی زهرا) تحت پوشش این نهاد بوده و از خدمات مددجویی بهره‌مند می‌شود که با پیگیری‌های مدیرکل امداد استان یک تخت خواب جهت استراحت ایشان از طرف کمیته امداد تحویل داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، بعد از انتشار گزارشی از زندگی «مخمل نمازی‌اصل» اهل روستای سرگچ  بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط برخی رسانه ها، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به همراه تعدادی از امدادگران این نهاد به‌منظور پیگیری موضوع و بررسی وضعیت زندگی این خانم و سایر افراد این روستا عازم روستای سرگچ شدند.

در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد؛ مخمل نمازی اصل فرزند علی‌کرم متولد روستای سرپر به تاریخ 1335 دارای چهار پسر و یک دختر به نام زهرا که هم‌اکنون ساکن روستای سرگچ در فاصله 30 کیلومتری شهر دیشموک هستند.

مخمل 63 سال سن دارد که از 20 سال پیش به علت زایمان دچار روماتیسم مفصلی شده  و به علت عدم مراجعه به‌موقع به پزشک دچار معلولیت شده و توانایی راه رفتن ندارد. مخمل در روستای محروم سرگچ که فاقد زیرساخت‌های اولیه است زندگی می‌کند و منزل مسکونی محل زندگی‌اش خانه‌ای گلی و قدیمی بوده که محل زندگی خود، فرزندان و گوسفندان در کنار هم است. همسر مخمل پس از معلولیت مخمل جهت اداره زندگی و تربیت فرزندان مجدداً ازدواج کرد تا همسر جدید بتواند کمک‌کار زندگی‌اش باشد.

مخمل در بیمارستان دهدشت تحت مراقبت بهداشتی و درمانی است

مخمل نمازی اصل تحت پوشش بهزیستی بوده که گزارش فوت برای ایشان صادر شده و به خاطر همین گواهی و اینکه در سامانه‌ای از سال 95 بهزیستی و ثبت‌احوال به هم لینک شده‌اند و به‌ محض ورود کد ملی اطلاعات نمایان می‌شود، به‌صورت خودکار سازمان بهزیستی لیست مستمری‌بگیران فوت‌ شده را قطع مستمری کرده و به استان مربوطه اعلام می‌شود که با پیگیری‌های لازم و مکاتبات با فرماندار کهگیلویه، مدیرکل امور بانوان استانداری و مدیرکل ثبت‌ احوال استان مقرر شد به‌ اتفاق مسئول بهزیستی شهرستان کهگیلویه، رئیس کمیته امداد دیشموک و مسئول ثبت‌احوال چاروسا و اصحاب رسانه در اسرع وقت گواهی ثبت فوتی لغو شود و مجدداً تحت حمایت بهزیستی قرار گیرد.

گفتنی است، مخمل نمازی اصل از درمانگاه دیشموک به بیمارستان دهدشت اعزام و به‌صورت رایگان و با تقبل مدیریت مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه تحت مراقبت بهداشتی-درمانی قرار گرفت و هم‌اکنون در بیمارستان دهدشت بستری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۷ ۱۳:۳۴

به دستور فرماندار دهدشت باید زمین ومسکن بهش بدن ودکتر نیکبخت شخصا پیگیرند

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۷ ۱۳:۴۸

خداوند خیربده به دکتر نیکبخت ودیگرعوامل که با پیگیریشان امور مربوط به مخمل داره به نحواحسن جلو میره