• چهارشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 98030803355
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی مطرح کرد؛

اختصاص نیافتن اعتبار ملی برای هوشمندسازی مدارس آذربایجان غربی

اختصاص نیافتن اعتبار ملی برای هوشمندسازی مدارس آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته هیچ اعتبار ملی برای هوشمند سازی مدارس استان تخصیص نیافته است.

ابراهیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: اعتبارات تخصیص یافته برای هوشمند سازی مدارس در سال ۹۷ به دو بخش ملی و استانی تقسیم می‌شود که متأسفانه در خصوص اعتبارات ملی هیچ اعتباری تخصیص نیافته ولی در خصوص اعتبارات استانی ۲۴ میلیارد و ۶۴ میلیون تومان اعتبار به این حوزه اختصاص یافته است.

محمدی با اشاره به اینکه ۴۸۰۰ مدرسه با ۲۱ هزار و ۸۶۹ کلاس درس در کل استان دایر هستند، تصریح کرد: از این تعداد کلاس درس تعداد ۷ هزار و ۶۸۵ کلاس که ۳۵ درصد از کل کلاس‌های درس استان را شامل می‌شود هوشمند سازی شده‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در خصوص تعداد کلاس‌های هوشمند فیزیکی در شهر ارومیه نیز خاطرنشان کرد: در شهر ارومیه و نواحی انزل و صومای برادوست در کل ۵ هزار و ۸۲۹ کلاس درس فعال است که از این تعداد ۲ هزار و ۲۷۲ کلاس درس هوشمند سازی شده‌اند که ۳۸.۹۸ درصد کلاس‌های درس ارومیه را شامل می‌شود.

محمدی اظهار کرد: کلاس درس هوشمند به کلاسی گفته می‌شود که با استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای نوین کمک آموزشی، امکانات گسترده آموزشی در قالب فناوری‌های نوین در اختیار معلمان قرار می‌دهد.

وی در خصوص اهداف هوشمند سازی مدارس نیز یادآور شد: این فناوری‌ها به جذابیت بیشتر کلاس‌های درس کمک شایانی کرده، آموزش را امری دلپذیر برای دانش آ موزان بدل ساخته و همچنین این سیستم‌های نرم افزاری و سخت افزاری امکانات گسترده‌ای را در اختیار معلمان قرار می‌دهد تا فرایند تفهیم و آموزش دروس را با سهولت بیشتری انجام دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، شاخص تجهیز تعداد کلاس به حداقل امکانات رایانه‌ای را ابزاری مناسب جهت اندازه گیری و بهره مندی دانش آموزان کشور از مزایای کلاس‌های هوشمند دانست و گفت: در طی سالیان اخیر و با هوشمند سازی مدارس اقدامات اساسی درجهت تجهیز مدارس استان به امکانات نوین آموزشی انجام شده ولی با این وجود برای رسیدن به متوسط کشوری و دستیابی به جایگاه مناسب و همچنین تجهیز بیشتر مدارس روستایی نیازمند اعتبارت مالی هستیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha