• شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 98031807512
  • خبرنگار : 71451

ثبت زندگی‌نامه ۱۳۸۵شهید کردستان در قالب سرگذشت‌ پژوهی

ثبت زندگی‌نامه ۱۳۸۵شهید کردستان در قالب سرگذشت‌ پژوهی

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: سرگذشت‌پژوهی یکی از بهترین شیوه‌ها برای نگارش و توصیف زندگی شهدا است که می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد جلال زمانی با اشاره به آماری از شهدای استان کردستان توضیح داد: کمیته سرگذشت پژوهی مختص به جمع‌آوری آثار، اسناد، صوت، فیلم و خاطرات کل شهدا بوده که تاکنون از مجموع ۵۴۰۰ شهید استان، یک هزار و ۳۸۵ مورد تحت عنوان یک کتابچه تکمیل، تنظیم و به ثبت رسیده است.


معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، بیان کرد: سرگذشت‌پژوهی یکی از بهترین شیوه‌ها برای نگارش و توصیف زندگی شهدا است که می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و در این راستا افراد زیادی از جمله محققان توانا و سپاه بیت‌المقدس استان همکاری و فعالیت داشته‌اند.

زمانی بیان کرد: برنامه دیدار با خانواده‌های معزز شهدا در سال ۹۷ آغاز شده و تاکنون بیش از ۹۰۰۰ دیدار در منزل خانواده شهدا و ایثارگران انجام شده است. در تمام شهرستان‌های استان اجلاسیه شهدا از جمله اجلاسیه کارگری، کارمندی، کمیته علمی و فرهنگی دانشجویی برگزار شده است. در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هر شهرستان برنامه‌های یادآور شهدا از جمله غبارروبی گلزار شهدا و محفل انس با قرآن برگزار شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در ادامه با اشاره به برنامه‌های اجرایی بنیاد استان، افزود: برگزاری نشست کمیته ایثارگران کنگره ۵۴۰۰ شهید، گلباران مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدای دوران انقلاب اسلامی با حضور مسؤولان استانی از جمله برنامه‌های اجرایی کنگره ۵۴۰۰ شهید استان است. همچنین در راستای امر تبلیغات محیطی با موضوع شهید و شهادت، مرمت و بازسازی تعداد ۱۵۴ تابلو تبلیغات در سطح استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha