• چهارشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98032914131
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

استاندار اصفهان:

‌اجرای پروژه فاضلاب خوانسار از مطالبات دیرینه مردم بود

‌اجرای پروژه فاضلاب خوانسار از مطالبات دیرینه مردم بود

ایسنا/اصفهان ‌استاندار اصفهان گفت: در سال ۱۳۶۱ که فرماندار خوانسار بودم حدود ۶۰۰ میلیون تومان پول برای فاضلاب شهر خوانسار هزینه کردیم، اما نقشه‌های اجرای شبکه فاضلاب مانده بود و این پروژه اجرا نشد، تا امروز که بسیار خوشحالم سرانجام این پروژه که از آرزوهای دیرینه مردم بود اجرایی شد.

‌به گزارش ایسنا- عباس رضایی امروز (چهارشنبه) در مراسم بهره برداری از تصفیه خانه و فاز اول شبکه فاضلاب خوانسار، اظهار کرد: امروز همچنین میزبان یکی از وزرای توانمند دولت هستیم که با وجود توانایی‌های بالای علمی و مدیریتی که دارند، مطمئن هستیم بسیاری از مسائل استان به صورت تخصصی حل خواهد شد.

وی به پیشینه شهر خوانسار اشاره کرد و افزود: این شهر مهد علما و فقهای بزرگی است و وجود این شخصیتهاست که خوانسار را به معنای واقعی خوانسار کرده است.

آب بندی سد باغکل از مطالبات مردمی است

نماینده مردم خوانسار در مجلس هم با بیان اینکه تخصیص آبی که برای شرب برای خوانسار داده شده کفایت نمی‌کند، گفت: این درحالی است که نیاز به تخصیص آب برای صنعت خوانسار داریم.

علی بختیار از وزیر نیرو درخواست کرد که دستور لازم را برای تخصیص و اتمام تصفیه خانه آب خوانسار بدهد.

وی افزود: آب بندی سد باغکل یکی از مطالبات مردمی است، همچنین خواستار توجه بیشتر به اجرای پروژه‌های بخش آب و فاضلاب در شهر خوانسار هستیم.

پیشرفت ۱۵ درصدی عملیات اجرایی تصفیه فاضلاب خوانسار

فرماندار خوانسار نیز اظهار کرد: طول شبکه جمع آوری آب و فاضلاب شهری خوانسار ۱۲۰ کیلومتر است که اجرای آن با توجه به سنگلاخی بودن منطقه و برودت و سرمای هوا با مشکلاتی روبرو است و ادامه مسیر و تکمیل پروژه نیز نیازمند توجه ویژه است.

منصور کمالی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب خوانسار اجرا شده و خطوط انتقال و کلکتورها تمام شده است، گفت: تنها ۱۷ کیلومتر از ۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب خوانسار در سال گذشته انجام شده که این امر نشان دهنده روند پرشتاب اجرای این پروژه است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی تصفیه فاضلاب خوانسار سال ۸۲ آغاز شد و تا سال گذشته ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، تصریح کرد: امروز شاهد افتتاح این پروژه هستیم که با ظرفیت شش هزار و ۲۲۰ متر مکعب در روز و با هزینه ۲۰ میلیارد تومان اجرایی شده است.

فرماندار خوانسار با اشاره به موانع و مشکلات آب و فاضلاب در این شهرستان، از وزیر نیرو درخواست کرد که دستور لازم برای صدور مجوزهای لازم برای ادامه کار را صادر کنند.

همچنین امام جمعه خوانسار با اشاره به نعمات و برکات گسترده حاکمیت اسلامی، گفت: مسئولان باید کاری کنند که مردم بیشتر از این نعمات استفاده کنند.

حجت الاسلام خواجه کریمی با بیان اینکه نظام اسلامی در طول ۴۰ سال برکات گسترده‌ای برای مردم داشته است، گفت: مردم قدرشناس این نعمات هستند، ما هم با توجه به وضعیت موجود و در حد قابل انتظاری از دولتمردان توقع داریم.

وی ادامه داد: مهمترین نیازی که در شهر خوانسار داریم، ایجاد شبکه فاضلاب است که بخشی اجرا شده و بخشی هم در حال اجراست. خوانسار شهر کوهستانی است و ایجاد شبکه فاضلاب در این شهر کار طاقت فرسا و هزینه بر و نیازمند توجه ویژه ای است تا این شبکه که سال ۸۲ شروع شد، هرچه زودتر به نتیجه برسد.

لزوم احداث مجتمع آبرسانی در اردستان

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه کمبود آب شرب، بسیاری از روستاهای اردستان را به‌صورت متروکه درآورده و این سرمایه اجتماعی در حال از بین رفتن است.

به گزارش خبرنگار ایسنا- حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد امروز (چهارشنبه) در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع آب‌رسانی برزاوند اردستان اظهار کرد: شهرستان اردستان یکی از شهرستان‌هایی است که در موضوع آب شرب دچار مشکل جدی است.

وی افزود: منطقه اردستان دارای ۱۶۳ روستا است که تا چند سال پیش به حدود ۱۰۰ روستا به‌صورت سیار آبرسانی می‌شد. با پیگیری‌های انجام شده و با افتتاح چند مجتمع آب‌رسانی، هم اکنون این وضعیت بهبود پیدا کرده، اما هنوز در بخش‌هایی مشکلات وجود دارد.

نماینده مردم اردستان در مجلس با بیان اینکه منطقه برزاوند اردستان جزو مناطقی است که آب شرب آن مشکل دارد، گفت: مسئله آب شرب این منطقه در اولویت شهرستان قرار دارد و شرکت آبفای روستایی اردستان نمی‌تواند آن را تأمین کند. انتظار داریم وزیر نیرو در تأمین اعتبار این پروژه دستور جدی دهند.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه با بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی برزاوند، حدود ۲۰ روستا که شامل ۴ هزار نفر می‌شود از نعمت آب بهره‌مند خواهند شد، گفت: متأسفانه کمبود آب شرب، بسیاری از روستاهای اردستان را به‌صورت متروکه درآورده و این سرمایه اجتماعی در حال از بین رفتن است.

وی با بیان اینکه شهرستان اردستان دومین شهرستان استان اصفهان است که بیشترین روستا را دارد، تصریح کرد: روستاهای اردستان در موضوع قنات و آب شرب بیشترین مشکل را دارند و تنها راه آن احداث مجتمع آب‌رسانی است.

نماینده مردم اردستان در مجلس با بیان اینکه برای رفع مشکل آب روستایی اردستان سه مجتمع آب‌رسانی برنامه‌ریزی شده، افزود: با احداث مجتمع "همبرات" مشکل آب‌رسانی بیش از ۳۰ روستا و با افتتاح مجتمع آبرسانی منطقه سفلی مشکل ۱۰ روستا برطرف می‌شود.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم صنعت جدیدی را در شهرستان اردستان راه‌اندازی کنیم با مشکل آب و برق مواجه هستیم، گفت: هیچ سهمیه آبی در سال ۹۷ و ۹۸ برای بخش صنعت اردستان تخصیص پیدا نکرده و با این وضعیت، صنعت شهرستان در حال تعطیلی است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان اردستان جزو اولین شهرستان‌های استان بوده که از کنتور هوشمند استفاده کرده و امروز به شدت با همه چاه‌هایی که کنتور هوشمند ندارد برخورد می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که بسیاری از مشاغل شهرستان تعطیل شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس با اشاره به اینکه برای ایجاد صنعت جدید با مشکل واگذاری برق و آب مواجه هستیم، افزود: درخواست داریم پست سیار شهر مهاباد ثابت شود تا قدری ظرفیت جدید برای صنعت در شهرستان ایجاد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha