• پنجشنبه / ۶ تیر ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98040603473
  • منبع : نمایندگی لرستان

وزیر نیرو:

تملک ۱۱ روستا در حاشیه سد سیمره توسط دولت هر چه زودتر انجام می‌شود

تملک ۱۱ روستا در حاشیه سد سیمره توسط دولت هر چه زودتر انجام می‌شود

ایسنا/لرستان وزیر نیرو گفت: ۱۱ روستا در حاشیه سد سیمره که زیر آب رفتند هر چه سریع‌تر توسط دولت تملک و هزینه آن پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان در حاشیه آئین افتتاح آب شرب شهرستان کوهدشت گفت: در لرستان در مجموع ۱۳ پروژه در بخش‌های مختلف آب و برق و ۵ پروژه بزرگ و عملیات اجرایی یک سد در حال انجام است. اعتبار هزینه شده برای آن‌ها ۶۵۰ میلیارد تومان است. اعتبار هزینه شده و یا خواهد شد.

وی در خصوص طرح‌های تأمین آب لرستان گفت: این طرح‌ها نیازمند طرح‌هایی است که آب شرب پایدار را ایجاد کنند و اولویت ما برای لرستان این مسئله است. با وجود بارش‌های خوبی که وجود دارد و با ایجاد سازه‌های مطمئن می‌توان آب را برای افق بلندمدت تأمین کنیم.

وی گفت: بارش‌های خوبی در استان داریم و می‌توانیم از این ظرفیت برای تأمین آب بهره برد.

اردکانیان با اشاره به اینکه برای کنترل سیلاب نیاز است مخازن و سازه‌هایی داشته باشیم که با مطالعه لازم و رعایت حقابه و جنبه‌های زیست محیطی این سازه‌ها و مخازن نقش مهم خود را در کاهش خسارت ایفا می‌کنند.

وی گفت: بازنگری منابع آب و تخصیصات جدید را در دستور کار وزارت نیرو داریم و این بازنگری در حال انجام است که در آینده نزدیک نتایج آن اعلام خواهد شد و سد معشوره جزو طرح‌هایی است که مشمول این بازنگری‌ها خواهد شد.

وزیر نیرو در خصوص آخرین وضعیت ۱۱ روستا که در حاشیه سد سیمره قرار دارند، گفت: این موضوع توسط استاندار لرستان به صورت روزانه در حال پیگیری است و قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده با مسئولیت وزیر کشور، برنامه و بودجه و دولت مصوبه خوبی را برای این مهم در نظر گرفتند.

وی گفت: تعهد دولت، تأمین هر چه زودتر منابع مالی لازم برای تملک این ۱۱ روستا و تعدادی روستا در ایلام است که در اثر افزایش حجم سیلاب و کاهش ورودی به سد کرخه در شرایط بحرانی سیلاب اخیر زیر آب رفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha