• چهارشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98052311482
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مبارزه با ملخ‌ها در بیش از 11هزار هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد

مبارزه با ملخ‌ها در بیش از 11هزار هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبارزه با ملخ ها در سطح 11 هزار و 500 هکتار از اراضی این استان انجام شده است.

الیاس تاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: ملخ صحرایی آفت مهمی است که در تراکم بالا از کشوری به کشور دیگر می رود.

وی اظهارکرد: این ملخ ها از کشور آفریقا به عربستان و سپس کشور ما مهاجرت کردند و استان های جنوبی کشور مانند بوشهر، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد را درگیر کردنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اولین بار این ملخ ها در اسفند ماه سال گذشته در شهرستان بهمئی دیده شد که به دلیل تراکم بسیار کم آفت کنترل گردید.

تاج الدینی تصریح کرد: با مشاهده این ملخ ها در استان نشست اضطراری با مدیریت بحران استان و شهرستان با حضور فرمانداران و استان های جنوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: 30 اکیپ سه نفره در استان جهت ردیابی و کنترل مبارزه آفت تشکیل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال جاری دو شهرستان باشت و گچساران درگیر مبارزه با ملخ بودند که کارشناسان ستادی و شهرستانی همراه با نیروهای بسیج در سطح 11 هزار و 500 هکتار مبارزه انجام دادند و در سطح 125 هزار هکتار نیز ردیابی صورت گرفت.

تاج الدینی بیان کرد: با اقدامات انجام گرفته جمعیت ملخ ها به صفر رسیده اما ممکن است با شروع بارندگی های پاییزی و با توجه به تخم ریزی های صورت پذیرفته توسط آفت با دستجات پوره در مناطق گچساران و باشت مواجه گردیم.

وی گفت: امکانات لازم از جمله سم، سمپاش و نیرو ها در آماده باش کامل جهت کنترل آفت به سر می برند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر دو عدد سمپاش یو ال وی پاش، 9 دستگاه سمپاش پشتی، 6 دستگاه سمپاش فرغونی، چهار دستگاه سمپاش پشت تراکتوری و دو دستگاه سمپاش زنبه ای آماده به کار هستند.

تاج الدینی تصریح کرد: تاکنون چهار میلیارد و 600 میلیون ریال جهت پایش، کنترل و مبارزه با ملخ اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار دریافتی و هزینه شده از ستاد مدیریت بحران استان دو میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای خرید ادوات، لوازم، سمپاش ها، سه دستگاه سمپاش یو ال وی پاش، 6دستگاه سمپاش فرغونی یک صد متری، دو دستگاه سمپاش زنبه ای، پنج دستگاه سمپاش پشتی، خریداری لوازم ایمنی کار، خرید سموم مورد نیاز به میزان پنج تن و سوخت و یدکی هزینه شده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha