• دوشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 98060401894
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

هدف از تشکیل یک گروه مطالعاتی در جشنواره‌ی فیلم کودک چیست؟

هدف از تشکیل یک گروه مطالعاتی در جشنواره‌ی فیلم کودک چیست؟

مدیر گروه مطالعات میان‌رشته‌ای سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان درباره اهداف و فعالیت‌های این گروه توضیحاتی را بیان کرد.

‌زینب امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان اظهار کرد: از تشکیل گروه مطالعات میان‌رشته‌ای در جشنواره فیلم کودک و نوجوان سه سال می‌گذرد و این گروه هر سال با برطرف کردن ایرادات موجود، می‌کوشد تا کار خود را به بهترین شکل پیش ببرد.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل گروه مطالعات میان‌رشته‌ای این است که افرادی که تحصیلات تکمیلی رشته‌های مرتبط با سینما مثل روانشناسی کودک، فلسفه تعلیم و تربیت، موسیقی، گرافیک، جامعه‌شناسی و ... را دارند بتوانند از منظر رشته خود، فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره را ارزیابی و نقد کنند.

مدیر گروه مطالعات میان‌رشته‌ای جشنواره فیلم کودک خاطرنشان کرد: امسال 22 نفر در این گروه فعالیت داشتند و فیلم‌های بخش ملی جشنواره را پیش از اکران در جشنواره تماشا و بررسی کردند.

امینی تصریح کرد: به این دلیل که رده‌بندی‌ای برای فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره از سوی سازندگان در نظر گرفته نشده بود، امسال بحث تعیین رده‌بندی سنی نیز بر عهده گروه مطالعات میان‌رشته‌ای قرار گرفت و برای مثال گروه روانشناسان تعیین می‌کرد که تماشای کدام فیلم برای کودکان اوتیسم مناسب نیست.

وی افزود: تنوع رشته‌ها و تخصص گرایی برای افرادی که در گروه مطالعات میان‌رشته‌ای فعالیت دارند مدنظر قرار داده‌شده و این گروه علاوه بر حضور در جلساتی با عوامل فیلم‌ها و ارزیابان اقتصادی، نقد و تحلیل‌هایی را نیز مرتبط با فیلم‌های راه‌یافته تولید کرده و در سایت رسمی جشنواره منتشر می‌کند.

امینی تأکید کرد که نقدهای گروه مطالعات میان‌رشته‌ای توسط داوران جشنواره خوانده می‌شود و بر رأی آن‌ها اثر می‌گذارد.

وی ابراز امیدواری کرد بعد از سه سال بررسی فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره فیلم کودک و نوجوان می‌توان گفت که ایده‌ها خلاقانه‌تر شده اما در تکنیک و ساخت پیشرفت چندانی حاصل نشده است. بااین‌همه در مجموع امید زیادی برای بهتر شدن سینمای کودک و نوجوان وجود دارد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha