• یکشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 98061005238
  • منبع : نمایندگی یزد

بازخوانی انقلاب و دفاع مقدس تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

بازخوانی انقلاب و دفاع مقدس تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور مجلس و استان‌های حوزه هنری راه مقابله با تهاجم و آشفتگی‌های فرهنگی را بازخوانی و بازشناسی خاطرات دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست.

به گزارش ایسنا،«محمد قاسمی‌پور» در همایش «اصحاب آخرالزمانی سید الشهدا(ع)» که با حضور جمعی از مدیران فرهنگی استان در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد،بر حمایت هرچه بیشتر از نویسندگان، پژوهشگران و تلاش‌گران عرصه ثبت خاطرات دوران انقلاب و دفاع مقدس تأکید کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته دو فراز تاریخی و تعیین کننده داشته؛ یکی سال‌های منجر به پیروزی انقلاب و دهه مبارک فجر ۱۳۵۷و دیگری هشت سال دفاع مقدس که این دوران، سال‌های تفاخر فرهنگی ماست.

وی با بیان این‌که دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری تاکنون برای ثبت و ضبط خاطرات و رویدادهای مربوط به این دو دوره تلاش گسترده‌ای انجام داده ادامه داد: سعی شده نقش آفرینان و افراد تعیین کننده در آن دوران به دقت خاطرات خود را بیان کنند تا بخش تعیین کننده‌ای از تاریخ سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی به فراموشی سپرده نشود.

این پژوهشگر، یزد را سرشار از نیروهای مؤمن، انقلابی، علاقه‌مند و فعال در زمنیه ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی دانست و بیان کرد: در هشت سال گذشته سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه آموزش، ثبت و ضبط خاطرات انقلاب و دفاع مقدس در این استان صورت گرفته و اکنون جوانان باورمندی در این حوزه فعالیت و تکاپو دارند.

وی حمایت از جوانان و قشر فرهنگی و ارزشی که در زمینه تحقیق، ثبت، ضبط و تألیف خاطرات فعالند را ضروری دانست و تصریح کرد: راه مقابله با تهاجم و آشفتگی‌های فرهنگی که از طرف دشمنان و ضد انقلاب به ایران تحمیل می‌شود، بازخوانی و بازشناسی خاطرات انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس است.

قاسمی‌پور با اشاره به رونمایی کتاب «دهم فروردین» با موضوع تاریخ انقلاب اسلامی در این همایش خاطرنشان کرد: ما تولیدات قابل توجهی در زمینه خاطرات انقلابیون و رویدادهای مرتبط با انقلاب اسلامی و همچنین رویدادها و حوادث دفاع مقدس و نقش رزمندگان یزدی در جهاد هشت ساله در دست تحقیق و تولید داریم.

وی با بیان این‌که همه استان‌ها از جمله یزد در حوزه نشر فرهنگ و معارف انقلاب و دفاع مقدس نیازمند مساعدت و کمک بیشتری هستند، افزود: به دلیل افزایش هزینه‌های نشر، برخی آثار آماده چاپ با تأخیر روانه بازار کتاب می‌شود.

این نویسنده تولیدات استان‌ها را آثاری فاخر و ارزشمند برشمرد و اظهار کرد: هم اکنون تعداد قابل توجهی اثر به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب در کشور در مرحله تأمین بودجه برای نشر یا در نوبت چاپ قرار دارند که باید این روند تسهیل شود.

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور مجلس و استان‌های حوزه هنری در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از مساعدت سازمان تبلیغات اسلامی به حوزه نشر، بر توجه ویژه به استعدادها، ظرفیت‌ها و تولیدات مراکز استانی تأکید کرد.

قاسمی‌پور همکاری، دوستی و اتحاد بین بچه‌های انقلابی یزد را مثال‌زدنی و وضعیت ادبیات پایداری و انقلاب اسلامی در این استان را امیدوارکننده دانست.

وی با بیان اینکه این وحدت و همدلی میان نیروهای باورمند به انقلاب اسلامی در شهر یزد باید تقویت شود گفت: نهادها، سازمان‌ها، جبهه‌ها و خطوط باورمند به انقلاب باید زیر یک سقف جمع شوند و در کنار هم به تولید اثر بپردازند و جریان‌ساز باشند.

در این همایش با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و مسئولان از کتاب «دهم فروردین» نوشته جواد بهبودزاده که به همت حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده، رونمایی شد.

در حاشیه این همایش نیز نمایشگاه توانمندی‌های مؤسسات مرتبط با جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان یزد برپا شده بود که تازه‌های نشر حوزه هنری یزد هم در آن به چشم می‌خورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha