• یکشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 98061708691
  • خبرنگار : 71619

کیارستمی ناظر «در میان تپه‌ها» + فیلم

کیارستمی ناظر «در میان تپه‌ها» + فیلم

«در میان تپه‌ها» اولین فیلم بلند محمدرضا کیوان‌فر در اولین حضور بین المللی‌اش در جشنواره فیلم «بوسان» حضور دارد، فیلمی که به گفته‌ی کارگردانش؛ "عباس کیارستمی" مشاور فیلم‌نامه آن بوده است.

محمدرضا کیوان‌فر در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره این فیلم گفت: «در میان تپه‌ها» اولین فیلم بلند من است و قبل از این فیلم‌های مستند و کوتاه کار کردم که در این بخش جوایز مختلفی کسب کردم، برای مثال مقام نخست جشنواره فیلم کوتاه "شیکاگو ۱۰۰" در سال ۲۰۱۴ و جایزه بهترین مستند جشنواره تورنتو ۲۰۱۴ (tuff)  را بدست آوردم.

او یادآور شد: ایده «در میان تپه ها» از دوره‌ای که در کلاس‌های آقای کیارستمی شرکت می‌کردم، شکل گرفت و  ایشان مشاور این فیلم‌نامه بودند که تا پایان دوره کلاس‌هایم نوشتن فیلم‌نامه طول کشید (یک سال) و بعد از آن کار تولید را شروع کردم.

این کارگردان درباره داستان «در میان تپه ها» توضیح داد: قصه فیلم روایت‌کننده زندگی عشایر ترکمن و کرمانج که در شمال شرقی گلستان در منطقه‌ "مرواه تپه" و "خالد نبی" زندگی می‌کنند، است و به بحث سواد و فرهنگ اجتماعی این منطقه اشاره دارد. داستان هم با سرباز معلمی آغاز می‌شود که برای تدریس به این منطقه اعزام شده است. 

او با بیان اینکه "زمان فیلم ۷۶ دقیقه و در نزدیکی مرز ترکمنستان فیلم‌برداری شده است" افزود: این فیلم را به صورت مستقل ساختم و تمام هزینه‌های فیلم بر عهده خودم بوده است. ضبط آن از چهار سال پیش شروع شد و گام به گام با آقای کیارستمی چک شد اما بودجه ما برای اصلاح رنگ و صداگذاری کفاف نمی‌داد، به همین علت تولید کار طول کشید و ابتدای ۲۰۱۹ به اتمام رسید. امیر شمس و الهام جلالی که از بچه‌های تئاتر هستند، نقش‌های اصلی این فیلم  را بازی می‌کنند و برای نقش‌های فرعی از اهالی بومی منطقه استفاده شده است.  

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: فیلمبردار: حمیدرضا کیوانفر، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، اصلاح رنگ و نور: هوتن حق شناس، پخش بین المللی فیلم: الهه نوبخت، کارگردان و تهیه کننده: محمدرضا کیوان‌فر

اولین نمایش‌ «در میان تپه‌ها» اکتبر ۲۰۱۹ در بخش جریان‌های نو سینمای آسیا در بیست و چهارمین جشنواره «بوسان» است. این جشنواره بین‌المللی سوم تا دوازدهم اکتبر برابر با ١١ تا ٢٠ مهرماه در شهر پوسان کره برگزار می‌شود.

در ادامه می‌توانید تیزر این فیلم سینمایی را ببینید: 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha