• یکشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98062410988
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

"کلاس اولی‌ها" را از همین حالا برای رفتن به مدرسه آماده کنید

"کلاس اولی‌ها" را از همین حالا برای رفتن به مدرسه آماده کنید

ایسنا/کرمانشاه یک دکترای روانشناسی از والدین دانش آموزان کلاس اولی خواست تا از هم اکنون کودکان خود را برای رفتن به مدرسه آماده کنند.

زهرا سادات مهدیون در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه تجربه اولین‌ها همیشه با استرس و اضطراب همراه است، گفت: استرس در اولین روز مدرسه کاملا طبیعی است، حتی دانشجویان هم برای اولین بار که وارد دانشگاه می‌شوند کمی استرس دارند و این موضوع برای کلاس اولی‌ها به مراتب بیشتر است و ورود به مدرسه برای آنها با استرس بیشتری همراه است.

مهدیون با طبیعی دانستن این اضطراب، گفت: به هیچ عنوان نباید کودکان را به خاطر اضطراب ناشی از حضور در مدرسه سرزنش کرد و در این شرایط بهترین کار ابراز همدلی با کودک است و بیان اینکه این شرایط برای همه وجود داشته و به مرور اوضاع بهتر می شود.

وی تصریح کرد: برای کاهش این استرس والدین باید از مدت ها قبل دست به کار شده و کودک را برای ورود به مدرسه آماده کنند و بهترین کار برای ایجاد این آمادگی جایگزین کردن برخی وسایل بازی با وسایل مدرسه است. کودک باید از مدت ها قبل با وسایل مدرسه اُنس گرفته و کاربرد آنها را یاد بگیرد.

مهدیون تصریح کرد: صحبت از خاطرات خوب مدرسه و انجام بازیهای نمایشی با کودک در خصوص فضای مدرسه هم می تواند تا حد زیادی در برقراری ارتباط کودک با مدرسه موثر باشد.

این روانشناس بر حضور والدین در روز اول مدرسه تاکید کرد وافزود: توصیه می شود والدین دقایقی را درمدرسه مانده و با شروع کلاس ها مدرسه را ترک کنند و مجدد برای برگرداندن کودک از مدرسه به خانه مراجعه کنند.

مهدیون تصریح کرد: بسیار مهم است که والدین زمان مراجعه کودک به منزل در خانه باشند و غذا نیز برای کودک مهیا و آماده باشد، چرا که نبود والدین در خانه می‌تواند خاطره ای بَد برای کودک از اولین روز مدرسه رقم بزند.

این روانشناس از والدین خواست تا به هیچ عنوان از مدرسه به عنوان تهدید یا تنبیه برای کودک استفاده نکنند، بطور مثال نگویند که اگر فلان کار را نکنی به معلمت می گویم.

این دکترای روانشناسی در ادامه به اضطراب بسیار برخی کلاس اولی ها اشاره کرد وافزود: زمانی که کودک به حدی اضطراب دارد که دچار دل درد و حالت تهوع شده و یا بی اشتها شده و مرتب کابوس می بیند، در اینصورت والدین باید حتما کودک را نزد مشاور ببرند.

وی افزود: این دسته از کودکان دچار اختلال "اضطراب جدایی" بوده که باید با مراجعه به روانشناس تحت درمان قرار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha