• یکشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98063115429
  • خبرنگار : 50212

در استان مرکزی؛

نام‌نویسی زائران اربعین از مرز 12 هزار نفر گذشت

نام‌نویسی زائران اربعین از مرز 12 هزار نفر گذشت

ایسنا/مرکزی مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی گفت: از ابتدای نام‌نویسی ثبت نام زائرین اربعین حسینی(10 شهریور) تا پایان شهریورماه در استان مرکزی، تعداد ثبت نام کنندگان از مرز 12 هزار نفر عبور کرد.

وحید اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از آنجاکه زائرین این استان به صورت پراکنده ثبت‌نام می کنند و با توجه به اینکه برخی در تهران و سایر نقاط کشور یا بعضا در مرز ایران و عراق اقدام به نام‌نویسی کرده اند، پیش بینی می شود مجموع ثبت نام کنندگان در استان و خارج از استان به دو برابر آمار موجود یعنی قریب به 25 هزار نفر رسیده باشد و این انتظار می‌رود که در نهایت شاهد رشد سه برابری آمار زائرانی باشیم که از این استان در پیاده روی اربعین شرکت کرده اند.

وی افزود: در سال گذشته برای افزون بر 60 هزار نفر شهروند استان مرکزی ویزای زیارت اربعین صادر شد و پیش بینی می شود که امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد سه برابری این آمار باشیم.

اسکندری در ادامه با یادآوری حذف ویزای اربعین گفت: با وجود حذف ویزا، همچون سال‌های گذشته سامانه سماح به عنوان بستر نام نویسی از زائران از 10 شهریورماه سالجاری فعال شده است و زائرین می توانند با ورود به این سامانه و پرداخت 15 هزار تومان بابت هزینه بیمه به عنوان یکی از الزامات ثبت نام و نیز مبلغ هفت هزار تومان بابت ارائه خدمات پزشکی که در مجموع 22 هزار تومان است، برای ثبت نام اقدام کنند.

وی بیان کرد: چنانچه زائرین بخواهند شخصا اقدام به ثبت نام کنند مبلغ فوق را پرداخت خواهند کرد و در صورت مراجعه به کافی نت ها برای ثبت نام علاوه بر پرداخت مبلغ فوق بایستی مبلغ سه هزار تومان بابت کارمزد پرداخت کنند.

اسکندری همچنین با تاکید بر اینکه یکی از الزامات برای زائرین همراه داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل شش ماه از زمان خروج از کشور است، افزود: بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده مرز خروجی در نظر گرفته شده برای زائران استان مرکزی، مرز مهران است ولی تردد از سایر مرزها بویژه مرز خسروی که امسال بازگشایی شده بلامانع است.

وی در پایان از زائران اربعین حسینی خواست تا هرچه سریعتر اقدام به ثبت‌نام در این سامانه کرده و نام‌نویسی خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha