• دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98070805679
  • خبرنگار : 50060

اجرای «غریبه شام» در قزوین یک نذر فرهنگی است

اجرای «غریبه شام» در قزوین یک نذر فرهنگی است

ایسنا/قزوین کارشناس مسئول امور هنری حوزه هنری قزوین گفت: در اختیار قرار دادن بلیط های نمایش «غریبه شام» به صورت رایگان برای مردم در واقع یک نذر فرهنگی است که از سوی متولیان اجرای نمایش صورت گرفته است.

سید قاسم قوامی، کارشناس مسئول امور هنری حوزه هنری قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: حوزه هنری نهادی است که یکی از وظایفش پرداختن به مفاهیم اولویت‌دار انقلاب اسلامی از جمله قیام امام حسین (ع) و دفاع مقدس است.

وی گفت: در این راستا تولید و اجرای برنامه‌های مختلف هنری با موضوعات مذهبی، انقلابی و دفاع مقدس در رأس امور این نهاد قرار دارد.

قوامی در ادامه با اشاره به اجرای نمایش عاشورایی «غریبه شام» خاطرنشان کرد: در مشارکتی که توسط حوزه هنری قزوین و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین صورت گرفت تصمیم بر آن شد که نمایش «غریبه شام» که پیش‌تر در سالن سنگلج تهران اجرا شده بود با عوامل اصلی در قزوین نیز اجرا شود.

وی اظهار کرد: عقبه و ریشه گروه تئاتری که اکنون در قزوین غریبه شام را به روی صحنه برده است مربوط به شهر قم است البته مدتی است در تهران مشغول فعالیت هستند.

این مسئول تصریح کرد: در چند شبی که این نمایش اجرا شده است استقبال خوبی از سوی مخاطبان صورت گرفته، به‌عنوان‌مثال در سالن اجرا شب گذشته بیش از 500 نفر این نمایش را به تماشا نشستند.

وی در ادامه بیان کرد: در اختیار قرار دادن بلیط های این نمایش به صورت رایگان برای مردم در واقع یک نذر فرهنگی است که از سوی متولیان اجرای نمایش صورت گرفته است.

کارشناس مسئول امور هنری حوزه هنری قزوین تصریح کرد: نویسنده این نمایش «حسین فدایی حسین» است که از نویسندگان مطرح ادبیات نمایشی در کشور محسوب می‌شود؛ متن این نمایش از استحکام ساختاری مناسب برخوردار است؛ شخصیت‌ها و وقایع قصه به درستی در متن قرار گرفته؛ ضمن اینکه به لحاظ محتوایی نیز ارتباط معنایی میان واقعه عاشورا و مدافعان حرم به درستی شکل گرفته است.

قوامی در پایان با اشاره به اینکه این نمایش صرفاً تئاتر آیینی نیست خاطرنشان کرد: در تئاتر غریبه شام علاوه بر موضوعات آیینی به موضوع دفاع حریم اهل‌بیت (ع) پرداخته شده و جان‌فشانی‌های مدافعان حرم به نمایش درآمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha