• دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۹:۱۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98070806343

رئیس کل دادگستری استان کردستان:

نقش پزشکی قانونی در تحقق عدالت ملموس است

نقش پزشکی قانونی در تحقق عدالت ملموس است

ایسنا/کردستان رئیس کل دادگستری استان کردستان، گفت: اهمیت کار پزشکی قانونی و نقش آن در تحقق عدالت بسیار ملموس است و قضات در بسیاری از پرونده ها بر اساس نظریات پزشکی قانونی می‌توانند نسبت به احقاق حق مظلومین از مجرمین اقدام و رأی عادلانه صادر کند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مترقب امروز( 7مهر) در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان، با حضور معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور، اظهار کرد: اهمیت کار پزشکی قانونی و نقش آن در تحقق عدالت بسیار ملموس است و قضات در بسیاری از پرونده ها بر اساس نظریات پزشکی قانونی می‌توانند نسبت به احقاق حق مظلومین از مجرمین اقدام و رأی عادلانه صادر کند.

وی جایگاه و اهمیت کار پزشکی قانونی را در دستگاه قضایی بسیار با اهمیت توصیف کرد و تاکید کرد: صدور گواهی های پزشکی قانونی صحیح منجر به تضمین و تأمین حقوق مردم خواهد شد.

مترقب بیان کرد: متاسفانه علیرغم ارائه خدمات پزشکی قانونی در کشور هنوز جایگاه این نهاد به روشنی مورد توجه مدیران کشوری و نمایندگان مجلس قرار نگرفته و بلحاظ کمبود اعتبارات در این بخش، پزشکان این مجموعه حقوق و مزایای پایینی دارند و امیدواریم با توجه ویژه به این نهاد مشکلات مردم در شهرستان های مختلف حل شود.

وی عنوان کرد: نظریه صحیح پزشکی قانونی تاثیر بسیار زیادی در تشخیص حق از باطل دارد .

در ادامه این مراسم دکتر حاج منوچهری معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور، گفت : هم اکنون در کشور 350 مرکز فعال پزشکی قانونی وجود دارد و 150 مرکز جدید هم در آینده نزدیک مقرر است که افتتاح و به بهره برداری برسد.

حاج منوچهری افزود: مردم ولی نعمتان ما هستند و انتظارمان از مدیران ارائه مدیریت جهادی و شبانه روزی اس ت.

در پایان این مراسم حکم انتصاب دکتر بهتاش خانی آباد به عنوان مدیر کل جدید پزشکی قانونی استان کردستان ابلاغ و از زحمات دکتر غلامرضا همایونپور مدیرکل پزشکی قانونی سابق تجلیل به عمل آمد..

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha