• دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98071511735
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

با حضور معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت

امضای ‌تفاهم‌نامه ‌محرومیت‌زدایی از دهستان‌های مرزی خراسان جنوبی

امضای ‌تفاهم‌نامه ‌محرومیت‌زدایی از دهستان‌های مرزی خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس بسیج سازندگی کشور از امضای تفاهم‌نامه با هدف محرومیت‌زدایی از دهستان‌های مرزی خراسان جنوبی به ویژه شهرستان زیرکوه با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، محمد زهرایی‌ امروز دوشنبه ۱۵ مهر‌ در حاشیه دیدار معاون اول رئیس جمهور با مردم شهر درح، اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی برای اولین بار گرامیداشت و همایش روز روستا در یک منطقه محروم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اتفاقات خوبی که در سال‌های اخیر برای مناطق محروم افتاده است، افزود: رهبر معظم انقلاب بر محرومیت‌زدایی تاکید بسیار دارند که وظیفه ماست که در این راستا حرکت کنیم.

رئیس بسیج سازندگی کشور بیان کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز منعقد خواهد شد، به مناطق مرزی و محروم توجه خواهد شد.

زهرایی ادامه داد: با پیگیری‌های سال‌های اخیر، شهرستان‌های مرزی و محروم بهتر دیده شدند و هر نهادی بر روی فعالیت‌هایی که در راستای کار آن نهاد است متمرکز شده است.

وی افزود: به عنوان بسیج سازندگی و سپاه به صورت داوطلبانه یکی از طرف‌های این تفاهم نامه هستیم و براساس آن دهستان‌های محروم کشور در حوزه تعیین خط حد یگان‌ها قرار گرفته و علاوه بر تامین امنیت، ماموریت محرومیت‌زدایی را نیز انجام می‌دهند.

رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به تمرکز ویژه بر روی چهار دهستان، بیان کرد: تمرکز را بر روی دهستان‌های مرزی به ویژه زیرکوه قرار دادیم و پشتیبانی لجستیکی از مرکز برای این دهستان‌ها انجام خواهد شد.

زهرایی اظهار کرد: پیرو دستور رهبر معطم انقلاب گسترش گروه‌های جهادی را داریم و به طور ویژه جغرافیای هدف گروه‌های جهادی را فعال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مدت اجرای این تفاهم‌نامه پنج سال است، تصریح کرد: با توجه به اینکه با وجود خشکسالی‌های چندین ساله، آب مهم‌ترین مسئله خراسان جنوبی است، احیای قنوات با اجرای طرح "از آبخیز تا جالیز" محور برنامه‌ها است.

رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت سپاه پاسداران استان در راستای محرومیت‌زدایی، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با اولویت آب و با هدف ایجاد اشتغال با تمرکز بر روی قطب و رسته شغلی که در این مناطق وجود دارد، به ویژه زرشک انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha