• دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۲۱:۲۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98071511920
  • منبع : بوشهر

حکایت کیوان و فصلی برای رفتن...

حکایت کیوان و فصلی برای رفتن...

ایسنا/بوشهر مرگ جوان هم حکایتی‌ست در فصل زرد برگ ریزان، در میانه روزهایی که سردی خزان خودی نشان داده و زمین خود را برای غربت و سرمای فصل پاییز و زمستان آماده می‌کند...

به گزارش ایسنا، «کیوان آذرشب» مدرس، عکاس و مستندساز جوان تنگستانی پس از ماه‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان سرانجام روز جمعه ۱۲ مهرماه دار فانی را وداع گفت و سبک بال به سوی آسمان پر کشید.

کیوان با اینکه ۲۵ سال بیشتر در این دنیا نزیست ولی برای همه کسانی که به نوعی با او ارتباط داشتند نقش استاد، دوست، راهنما و برادر بزرگ تر را به خوبی ایفا کرده بود، به همین خاطر کوچ ناگهانی این هنرمند جوان و محبوب همگان را عزادار کرد.

دوستان این هنرمند جوان اندوهشان از سفر بی بازگشت کیوان را با انتشار متن ها و دلنوشته هایی در صفحه‌های خود نشان داده اند. "میثم حبشی" از دوستان نزدیک او در پستی نوشته است: «مردی بودی در برهوت نامردی /دانایی بودی در نادانی ها /زندگی کردی و جهان بینی های زیباتو نشونم دادی /از مرگ هراسی نداشتی هر چند مرگ یه قدمی تو بود....»

"ابوالفضل ادیم"، همکار و دوست آذرشب برای او نوشت: «یه وقتایی تموم دین و دنیا برای آدمای بی نشونه، همون بی ادعا هایی که گاهی نمیدونی چقدر عاشق تر از مان، همونایی که حتی از خدا هم به این آسونیا چیزی نمیخوان...»

"محدثه جفره ای"، از شاگردان او نوشته است: «مرد بزرگی بودی، ماه "صفر" سفر کردی و فصل پاییز و برای رفتن انتخاب کردی و "مهر" ماهی که میگذره، مهر و محبتت رو توی ذهن همه مردم تداعی میکنه...»

و...

شعری که «کیوان آذرشب» چند ماه پیش با آگاهی از بیماری‌اش، انتخاب کرده و در صفحه‌اش گذاشته بود، شعری در ستایش زندگی از مارگوت بیکل با ترجمه احمد شاملو است:

او امسال مهر را به آخر نرساند اما گویی پیش از رفتن مهر و محبت را بر دوستان و همراهانش تمام کرده و رفته است. آخرین متنی که کیوان در صفحه شخصی اش به اشتراک گذاشته بود شعری از "احمد شاملو" با مضمون مرگ همراه با تصویر پسربچه ای است که دست هایش را باز کرده و لبخند بر لب دارد، در حالی که مرغان دریایی زیادی بر بالای سر او پرواز می کنند...

گفتنی است پیکر این هنرمند جوان عصر روز شنبه ۱۳ مهرماه با حضور خیل عظیمی از مسئولان استانی و شهرستانی و هنرمندان و دوستداران او در آرامگاه ابدی اش در بهشت اکبر شهر اهرم تشییع شد.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه مراسم یادبودی به مناسبت درگذشت مانایاد «کیوان آذرشب» در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با حضور جمعی از عکاسان و هنرمندان استان برگزار می شود. همچنین هنرمندان فرهنگسرای تنگستان به یاد هنرمند فقید دیارشان روز پنجشنبه ۱۸ مهرماه یادواره ای را تحت عنوان «در سوگ کیوان»، در مسجد امیرالمومنین شهر اهرم برگزار می کنند.

عکس‌ها از: اردلان دهقانی 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۶ ۰۸:۴۸

خدایش بیامرزد کیوان عزیز ومردمی ودوست داشتنی