• شنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 98072014549

تاکید فرماندار تفت بر اجرای یکسان قوانین در روستاها

تاکید فرماندار تفت بر اجرای یکسان قوانین در روستاها

ایسنا/یزد فرماندار تفت با بیان این که دهیاران حلقه‌ی واسط مردم و مسئولان هستند، بر رعایت یکسان‌سازی قوانین و مقررات در روستاها به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «علیرضا نوکار» در نشست هم‌اندیشی دهیاران بخش مرکزی این شهرستان با تاکید بر رعایت یکسان قوانین و مقررات در روستاها، اظهار کرد: انتظار می‌رود قانون و مقررات برای تمام افراد در مناطق مختلف روستایی توسط دهیاران به ‌طور یکسان اجرا شود تا بتوان از سواستفاده‌های احتمالی جلوگیری و اعتماد عمومی مردم را جلب کرد.

این مسئول در ادامه دهیاران را حلقه‌ی واسط فرمانداری و بخشداری و مردم دانست و گفت: ضروری است دهیاران با انعکاس به‌ موقع مسائل و مشکلات روستاها به بخشداری و پیگیری برای رفع آن، رضایت و اعتماد مردم را جلب کنند.

وی خواستار نظارت دهیاران بر اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق روستایی شد و تصریح کرد: با توجه به منابع مالی محدود دولت، لازم است دهیاران با نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق روستایی، از اجرای باکیفیت طرح‌ها اطمینان کسب کنند.

این مسئول با اشاره به ضرورت همکاری دهیاران با دستگاه‌های ذی‌ربط به منظور جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، تصریح کرد: باید با همکاری مستمر دهیاران و دستگاه‌های ذی‌ربط، گزارش تخلفاتی نظیر ساخت‌وساز غیرمجاز، کوه‌خواری، زمین‌خواری و ساخت‌وساز در بستر و حریم رودخانه به‌موقع برای ممانعت از ادامه فعالیت متخلفان، ارسال شوند.

سرپرست فرمانداری تفت افزود: شهرستان تفت یکی از محدود شهرستان‌های کشور است که جمعیت روستایی بیشتری از جمعیت شهری دارد لذا سعی داریم در برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه شهرستان این موضوع را به‌طور ویژه در نظر بگیریم.

وی به برگزاری جلسات حفظ حقوق بیت‌المال در شهرستان اشاره و اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد که خلع ید زمین‌های واگذار شده در طرح‌های راکد مانده، در دستور کار قرار گرفته و به متقاضیان طرح‌های جدید اشتغال‌زا، واگذار شود.

نوکار بر حضور حداکثری روستاییان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید و ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ تدابیر لازم مانند همیشه، شاهد حضور گسترده روستاییان بخش مرکزی شهرستان در انتخابات آتی و البته همکاری دهیاران در این رابطه باشیم.

سوق دادن اعتبارات دهیاری‌ها به سمت تولید

«علی احمدیان» بخشدار مرکزی تفت هم در این جلسه با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق مختلف روستاهای بخش مرکزی، از سوق دادن اعتبارات دهیاری‌های این بخش به سمت تولید و اشتغال خبر داد.

وی گفت: برنامه‌ریزی لازم با ادارات جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای اجرای طرح‌های ایجاد اشتغال با محور کشاورزی و گردشگری در مناطق مختلف روستایی این بخش انجام شده است.

به گفته احمدیان، دوره‌های آموزشی با همکاری مراکز خدمات جهاد کشاورزی در مناطق روستایی برای آشنایی روستاییان با کشت گیاهان کم آب خواه برگزار خواهد شد تا شاهد تحولاتی در نحوه کشت و رونق اقتصاد کشاورزی در این مناطق باشیم.

این مسئول به حضور جمعیت شناور از مرکز استان در مناطق ییلاقات این بخش در ایام تعطیل اشاره و تصریح کرد: با توجه به این که اعتبار به روستاهای بخش‌ مرکزی بر اساس جمعیت ثابت پرداخت می‌شود، امکان خدمات‌رسانی مناسب برای جمعیت شناور در تعطیلات وجود ندارد و برای رفع مسائل و مشکلاتی مانند جمع‌آوری پسماند به نگاه استانی به این مناطق نیاز داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha