• سه‌شنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98072317441
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نخستین بویه اقیانوسی ساخت ایران در بندرعباس تولید و نصب شد

نخستین بویه اقیانوسی ساخت ایران در بندرعباس تولید و نصب شد

ایسنا/هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تولید نخستین بویه پلی اتیلن اقیانوسی ۱۰۰ درصد ایرانی در بندرعباس و انجام عملیات موفقیت آمیز به آب اندازی و نصب آن در حوضچه بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش ایسنا، اله مراد عفیفی پور در جمع خبرنگاران، در خصوص ابعاد مختلف این دستاورد بزرگ صنعتگران هرمزگانی، اظهار کرد: بویه ها یا علایم شناور دریایی تاکنون به صورت واردات، از تولیدات سازنده های خارجی، تامین و در آبراهه های دریانوردی مناطق مختلف خلیج فارس و دریای عمان از جمله محدوده آب های تنگه هرمز نصب شده اند.

 وی افزود: خرید هر نمونه خارجی تولید کشورهای اروپایی و استرالیا بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار هزینه ارزی برای کشور به دنبال دارد.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: ساخت نخستین بویه پلی اتیلن اقیانوسی تولید داخل با استفاده از مواد و مصالح داخلی می تواند گام مهمی در خودکفایی کشور، عدم نیاز به واردات آن و جلوگیری از خروج ارز محسوب شود.

وی تصریح کرد: این تجهیز استراتژیک از نوع بویه اقیانوسی، با بهره گیری از فناوری قالب گیری دورانی و استفاده از مواد پلی اتیلن خام درجه یک محصول پتروشیمی های داخل کشور طی دوماه، تولید شده و یک محصول ۱۰۰ درصد ایرانی محسوب می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه حمایت های این اداره کل از صنعتگران ایرانی برای تولید تجهیزات استراتژیک دریایی، افزود: این محصول با همکاری مشترک دو شرکت فعال تولیدی و تجهیزات دریایی در مرکز استان هرمزگان با اشتغالزایی مستقیم برای ۴۰ نفر، تولید و اوایل هفته جاری، برای انجام آزمایش های تعادل، شناوری و ثبات رنگ در حوضچه بندر شهید رجایی بندرعباس به آب اندازی شد.

عفیفی پور پیش بینی کرد: امیدواریم این محصول پس از طی کردن دوره آزمایشی سه تا شش ماهه، اوایل سال آینده به تولید انبوه برسد و در دسترس بنادر و سواحل منطقه خلیج فارس و سایر استان های ساحلی کشور قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، بویه ها، علایم شناور دریایی هستند که مسیرهای دریایی را جهت تردد ایمن کشتی ها و شناورهای عبوری در دریاها، کانال های دریانوردی و سایر آبراهه ها فراهم می نمایند؛ بدون وجود این علایم مهم کمک ناوبری، احتمال بروز خطراتی در صنعت دریانوردی همچون تصادف، به گل نشستن و سایر آسیب ها برای شناورها وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha