• سه‌شنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98072317789
  • خبرنگار : 50059

سرپرست پارک علم و فناوری قزوین:

ایجاد زیست‌بوم فناوری و نوآوری در سطح استان ضروری است

ایجاد زیست‌بوم فناوری و نوآوری در سطح استان ضروری است

ایسنا/قزوین سرپرست پارک علم و فناوری قزوین ضمن اشاره به وجود شهرک‌های صنعتی فعال در استان قزوین گفت: باوجود ظرفیت‌های استان قزوین در عرصه‌های مختلف ایجاد زیست‌بوم فناوری و نوآوری در سطح استان یک ضرورت محسوب می‌شود لذا تلاش می‌کنیم این مهم اتفاق بیفتد.

به گزارش ایسنا، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور، استاندار قزوین، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان در سالن جلسات استاندار قزوین برگزار شد.

مصطفی مافی سرپرست پارک علم و فناوری قزوین در این نشست با اشاره به اینکه این پارک در سال ۹۰ راه‌اندازی شد، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد واحدهای فناور و دانش‌بنیان استان قزوین ۶۸ مرکز است که ۲۲ مرکز آن در پارک علم و فناوری واقع شده است.

وی افزود: تا کنون با تلاش‌های اعضای فعال در پارک، ۱۶۰ محصول تولید شده است؛ همچنین سه مرکز شتاب‌دهنده در سطح استان در حال فعالیت است.

این مسئول تصریح کرد: وجود ۴۲ واحد دانشگاهی با محوریت دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، ظرفیت‌های علمی بسیار و همچنین وجود منطقه بکر گردشگری با تنوع گیاهان دارویی و انواع سنگ‌ها استان قزوین را به یکی از استان‌های منحصربه‌فرد در کشور تبدیل کرده است.

وی عنوان کرد: وجود طرح ملی «چشمه نور» در مجاورت پارک علم و فناوری قزوین می‌تواند زمینه شکل‌دهی قطب فناوری را در قزوین فراهم کند لذا تعامل صنایع در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

مافی با اشاره به وجود شهرک‌های صنعتی فعال در سطح استان قزوین گفت: باوجوداینکه استان قزوین در عرصه‌های بسیاری ازجمله صنایع شوینده، صنایع غذایی، بهداشتی، دارویی و انرژی در سطح کشور به‌عنوان یک قطب مؤثر مطرح است اما هنوز نتوانسته‌ایم برای استان زیست‌بوم فناوری و نوآوری را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: ایجاد زیست‌بوم فناوری و نوآوری با وجود این بازیگران برجسته در سطح استان یک ضرورت محسوب می‌شود لذا تلاش می‌کنیم این مهم اتفاق بیفتد.

این مسئول به فعالیت‌های پارک علم و فناوری اشاره و عنوان کرد: ایجاد مرکز نوآوری، راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری‌های نرم ازجمله مهم‌ترین فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان است.

سرپرست پارک علم و فناوری قزوین در پایان خواستار حمایت مسئولان برای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز این پارک و حل مشکل سندهای زمین پارک علم و فناوری قزوین شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha