• چهارشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98072418576
  • خبرنگار : 50032

مدیرکل استاندارد استان همدان اعلام کرد

معرفی ۲۶ واحد تولیدی متخلف همدان به مراجع قضایی

معرفی ۲۶ واحد تولیدی متخلف همدان به مراجع قضایی

ایسنا/همدان مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به فعالیت هفت مرکز بازرسی در استان همدان گفت: در سال گذشته پرونده ۲۶ واحد تولیدی متخلف در استان در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، محمد مددی چهارشنبه ۲۴ مهرماه در همایش روز جهانی استاندارد استان همدان، با بیان اینکه سیمای استاندارد استان باید به‌عنوان تسهیل‌گر در واحدهای تولیدی و نخستین مدافع حقوق مصرف‌کننده باشد تا بتواند در قانون نظام ارزیابی و انطباق پیشرو باشد و افزود: در استان همدان ۲۳ آزمایشگاه آکرولیته با اشتغالزایی ۹۵ نفر فعالیت می‌کنند تا بتوانند پاسخگوی مسائل خصوصی و بخش زیرساختی باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: فعالیت هفت شرکت بازرسی و یک شرکت ملی با اسکوپ مرکزی باعث شده تا ارسال نمونه از استان همدان به حداقل برسد و مباحث نظارتی به‌صورت کامل در استان همدان انجام می شود.

مددی از خدمت‌رسانی پنج مرکز آموزشی همکار در همدان خبر داد و با بیان اینکه مراکز همکار با اشتغالزایی ۷۰ نفر توانسته گامی موثر در حوزه استاندارد استانی بردارد، اظهار کرد: ۴۳۵ مدیر کنترل کیفی در استان فعالیت می‌کنند که چهار نفر از برتران در این حوزه در فرآیند نظارتی رتبه برتر استانی را به خود  اختصاص داده‌اند.

مدیرکل استاندارد استان همدان از صدور ۵۷ پروانه استاندارد در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: در سال گذشته پرونده ۲۶ واحد تولیدی متخلف در استان در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است.

وی در پایان عنوان کرد: همدان منطقه‌ای گردشگری است و به تازگی با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دبیرخانه استانداردسازی گردشگری در استان راه اندازی شده است. 

رئیس مرکز ملی تعیین صلاحیت ایران نیز با اشاره به اهمیت استاندارد اظهار کرد: استاندارد دکتری مدار انسانیت و اخلاق‌مداری بوده و در واژه استاندارد روح یک تفکر و اندیشه تعالی وجود دارد  که اگر این اندیشه نباشد مفهوم استاندارد ناقص است.

علی‌رضا خاکی فیروز در ادامه تصریح کرد: اگر احساس آرامش و آسایشی وجود نداشته باشد، در گوشه‌ای از کار استانداردی رعایت نشده است ضمن اینکه استانداردسازی تا از قلب انسان اتفاق نیفتد بطن کار ایراد پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه همه‌ساله از سوی سازمان بین‌المللی استاندارد براساس چالش‌های موجود عنوانی برای سالروز جهانی استاندارد مطرح می‌شود که نمایانگر اهمیت موضوع استاندارد در جهان باشد، ادامه داد: با توجه به شعار سال ۲۰۱۹ با عنوان «استانداردهای ویدئوئی، خالق صحنه جهانی» از سراسر جهان ۱۶۳ اثر به سازمان بین‌المللی استاندارد ارسال و ۲۲ اثر توانست مورد تأیید این سازمان قرار گیرد که پنج اثر به‌عنوان آثار برتر معرفی شدند ضمن اینکه با افتخار یک جوان ایرانی توانست با یک کلیپ ۲۰ ثانیه‌ای رتبه برتر جشنواره را به خود اختصاص دهد.

خاکی فیروز از جوانان مستعد همدانی خواست تا با تفکر در حوزه استاندارد، برای ارسال آثار خود در سال آینده از امروز برنامه‌ریزی کرده و امیدوار باشند نفر برتر جشنواره ۲۰۲۰ سازمان بین‌المللی استاندارد، از استان همدان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha