• یکشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98072820457
  • منبع : نمایندگی همدان

یک عضو شورای شهر همدان هشدار داد

شیوع مصرف «سالویا» در مدارس و دانشگاه‌های همدان

شیوع مصرف «سالویا» در مدارس و دانشگاه‌های همدان

ایسنا/همدان عضو شهری شورای اسلامی شهر همدان ضمن اعلام زنگ خطر نسبت به شیوع مصرف موادمخدر «سالویا» در بین دانش‌آموزان و دانشجویان، تأکید کرد: امروزه مصرف موادمخدر صنعتی در بین نوجوانان و جوانان دختر و پسر رواج یافته است که متأسفانه زندگی و نسل آنها را به تباهی می‌کشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی فتحی در نطق پیش از دستور صحن شورای شهر همدان، گفت: انتظار می‌رود نامه‌ای از سوی شورا به‌منظور پیشگیری و مشخص شدن راهکارهای اساسی در راستای جلوگیری از استعمال این موادمخدر خطرناک به فرماندهی نیروی انتظامی استان و ستاد موادمخدر شهرستان و استان همدان ارسال شود.

وی افزود: باید بستر مناسبی برای مقابله با پیشرفت این معضل در سطح شهر و استان همدان فراهم شود البته در مجموع برای جلوگیری از آسیب به قشر جوان جامعه باید چاره‌ای اندیشید و سطح آگاهی بخشی را افزایش داد.

فتحی همچنین با بیان اینکه «سالویا»، ماده مخدر توهم‌زایی است که معادل فارسی آن، «مریم‌گلی» نامیده می‌شود به طوریکه این ماده توهم‌زا، بسیاری از افراد را دچار توهم سه بُعدی می‌کند و حس لامسه، شنوایی و بینایی فرد دچار اختلال می‌شود، گفت: منبع کشت این ماده، مکزیک بوده و به تازگی کشت آن در شمال کشور هم رواج یافته است.

وی با اشاره به چگونگی استعمال این ماده، اظهار کرد: سالویا معمولاً از طریق به کار بردن پودر آن در سیگار، دم کردن و نوشیدنش مانند چای و یا استشمام بخار ناشی از جوشیدن پودر سالویا و همچنین مخلوط کردن با ماست مصرف می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا با تأکید بر اینکه سالویا، قوی‌ترین روانگردان و ماده توهم‌زا شناخته می‌شود، بیان کرد: نسل امروز به علت ارزان بودن و شیوه‌های متفاوت مصرف این مواد روان‌گردان، به شدت علاقمند به هیجان و کنجکاوی هستند و متأسفانه رواج این مهم در همدان هم در مسیر زنگ خطر قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha