• یکشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98072820463
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

آبرامیان:

در شرایط تحریم، پیوستن یا نپیوستن به" FATF"فرقی ندارد

در شرایط تحریم، پیوستن یا نپیوستن به" FATF"فرقی ندارد

ایسنا/اصفهان یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، گفت: در شرایط تحریم و فشار اقتصادی پیوستن یا نپیوستن به FATF تفاوتی به حال ایران نخواهد کرد.

ژرژیک آبرامیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تصمیم گروه ویژه اقدام مالی مبنی بر دادن زمان 4 ماهه به ایران برای پیوستن به FATF، اظهار کرد: قوانین در واقع از سوی ایران تصویب شده است و سامانه‌های نقل و انتقالات کنش‌های بانکی کشور به خوبی کار می‌کند. پس این قوانین را تا آنجایی که به نفع منافع کشور بوده تصویب کرده‌ایم، اما اینکه آیا به معاهده پالرمو و FATF می‌پیوندیم یا خیر بحث جدایی است.

وی افزود: پیوستن یا نپیوستن ایران به نگاه و درک ما نسبت به مسائل و منافع ملی بر می‌گردد. معاهده FATF و پالرمو در ظاهر خوب هستند، اما در باطن دارای اهرم‌هایی هستند که به تمام تراکنش‌های مالی ایران تسلط پیدا می‌کنند، آن هم در شرایطی که نظام سلطه ترور اقتصادی را در قبال ایران پیش گرفته است.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، گفت: بنابراین در این شرایط ممکن است پیوستن به چنین کنوانسیونی به نفع منافع ملی کشور نباشد. در اینجاست که به رویکرد درک منافع ملی خود بر می‌گردیم که با پیوستن چه چیزی را به دست خواهیم آورد و چه چیزی را از دست خواهیم داد.

آبرامیان تصریح کرد: چیزی که مشهود است این است که گروه اقدام مالی مرتب زمان ایران برای پیوستن به لوایح FATF را تمدید می‌کند و همیشه به عنوان یک تهدید مطرح می‌شود و نهایتاً اگر وضعیت به ترتیبی است که هم‌اکنون به آن دچار هستیم و با یک ترور اقتصادی بزرگ مواجهیم، پیوستن یا نپیوستن به چنین کنوانسیونی تفاوتی به حال ایران نخواهد کرد.

وی ادامه داد: پیوستن در زمانی است که روابط اقتصادی و داد و ستد کشور با کل دنیا در یک شرایط عادی باشد نه اینکه از طرف نظام سلطه دچار چنین فشارهای اقتصادی باشیم. وقتی تراکنشی صورت نمی‌گیرد، پیوستن هیچ معنایی ندارد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: نظرات در مجلس مشخص است و ما باید به سیاست‌گذاری‌های کلان کشور نگاه و بر اساس آن حرکت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha