• سه‌شنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 98073021840
  • خبرنگار : 71039

دیدار مرادی کرمانی با کودکان ایرانی و صرب در بلگراد

دیدار مرادی کرمانی با کودکان ایرانی و صرب در بلگراد

جمعی از کودکان فارسی‌زبان و صرب با حضور در نمایشگاه کتاب بلگراد با هوشنگ مرادی کرمانی که برای رونمایی از ترجمه کتابش به زبان صربی در این کشور حضور یافته است، دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه کتاب بلگراد ۲۰۱۹ روز یکشنبه با استقبال قابل توجه مخاطبان، کارش را آغاز کرد.
روز خلوت نمایشگاه در دوشنبه پاییزی اما گرم که به گفته رسانه‌های صربستان، گرمای آن برای این روز در ماه اکتبر در یکصد سال گذشته بی‌سابقه بوده است، با حضور هوشنگ مرادی کرمانی همراه شد.
این نویسنده ایرانی برای رونمایی از ترجمه صربی کتاب «قصه های مجید» به این کشور سفر کرده است.


زمان حضور او در غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد، برای دقایقی با حضور کودکانی همراه شد که در کمپ‌های پناهجویی صربستان حضور دارند. تعدادی کودک ایرانی، تعدادی کودک افغان به همراه تعدادی از کودکان کولی‌های صرب در این گروه حضور داشتند؛ گروهی که به همت موسسه انسان‌دوستانه آردا که اتفاقا یکی از دست‌اندرکارانش به فارسی تکلم می‌کند، برای این دیدار به نمایشگاه کتاب آورده شده بودند.
علاوه بر احوال‌جویی و عکس یادگاری مرادی کرمانی با این گروه از بچه‌های اقشار اجتماعی خاص، دو چیز برای کودکان یادشده ذوق‌آفرین شد: هدیه گرفتن کتاب کودک به زبان فارسی و شیرینی‌های محلی کرمان که توسط مرادی کرمانی به عنوان سوغات ایرانی به نمایشگاه آورده شده بود.


مراسم رونمایی از کتاب این نویسنده ایرانی که آثارش به زبان‌های مختلف ترجمه و منتشر شده است، از ساعت ۱۱ صبح روز سه‌شنبه در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد ۲۰۱۹ برگزار می‌شود.
در آغازین روزهای نمایشگاه یادشده، علاوه بر رایزنی‌هایی برای فروش و تبادل حق نشر تعدادی از آثار به نسبت موفق یا متناسب ایرانی، که با حضور رایزن فرهنگی ایران در صربستان و نماینده اعزامی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران انجام می‌شود، به سرانجام رساندن تفاهم‌نامه تبادل غرفه رایگان بین نمایشگاه کتاب بلگراد و نمایشگاه کتاب تهران، ازجمله فعالیت‌های هیات ایرانی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha