• دوشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98080603054
  • خبرنگار : 50256

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز:

تبریز در حوزه فروش آثار هنری ظرفیت بالایی دارد

تبریز در حوزه فروش آثار هنری ظرفیت بالایی دارد

ایسنا/آذربایجان شرقی عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اشاره به استقبال انجمن خوش نویسان تبریز و دیگر هنرمندان تبریزی از برگزاری اکسپوی هنری تبریز، گفت: تبریز به خاطر سابقه‌ی تاریخی و نزدیکی به مرز کشور قابلیت و پتانسیل بسیار بالایی نسبت به سایر شهرهای ایران در زمینه فروش آثار هنری دارد.

امیر فرید در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که یک هنرمند حرفه‌ای از راه هنر کسب درآمد می‌کند، گفت: رویدادهایی مانند اکسپوی هنری تبریز می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد هنرمندان حرفه‌ای باشد که دوره بعدی این نمایشگاه نیز در آستانه برگزاری است. 

وی با تاکید بر این‌که چالش‌های موجود در حوزه اقتصادی و فرهنگی شهر، فضای فروش آثار نقاشی در تبریز را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: با فروش آثار هنری، انگیزه‌ی هنرمند برای تولید اثر بیشتر می‌شود و درصورت نبود فروش نیز برخی از هنرمندان فعالیت هنری خود را به تدریج متوقف می‌کنند. 

وی درخصوص وضعیت فروش آثار هنری، گفت: فروش آثار و فضای هنری در کل کشور، وضعیت مطلوبی ندارد اما وجود نمایشگاهی هم‌چون اکسپوی هنری تبریز برای بهبود این وضعیت مناسب بوده که به نوع نگاه ‌مخاطبان و برگزاری حرفه‌ای این نمایشگاه بستگی دارد. 

فرید درخصوص گذشته‌ی پرافتخار تبریز در حوزه های مختلف، تشریح کرد: دو مکتب بزرگ هنری به نام "مکتب هنری تبریز اول” در دوره ایلخانی و "مکتب تبریز هنری دوم" در اوایل دوران صفوی در گذشته شکل گرفته است، هم‌چنین پرشکوه‌ترین شاهنامه‌های ایرانی هم چون آثار خمسه نظامی و شاهنامه شاه طهماسبی نیز مخصوص تبریز است اما با وجود چنین سابقه‌ی هنری، دیگر اثری از آن تفکرات در شهر تبریز به چشم نمی‌خورد. 

این هنرمند نقاش با بیان این‌که ردپای اکسپوی هنری در سطح شهر دیده نمی‌شود، اظهار کرد: بیشتر دانشجویان هنر نقاشی تبریز از برگزاری سه دوره گذشته اکسپوی هنری در تبریز اطلاع نداشتند، با این حال توقع استقبال مردم عادی از اکسپو را نمی‌توان داشت، از این‌رو باید اکسپوی تبریز در جامعه شناخته شود. 

وی با تاکید بر این‌که نفوذ اکسپوی هنری در دانشگاه‌ها و مکان‌های هنری در راستای شناخته شدن این رویداد فرهنگی لازم است، گفت: آینده‌ی هنر در تبریز بستگی به شناخت امروز دارد که در صورت بازخورد نامطلوب این رویداد، محکوم به زوال خواهد بود. 

فرید با بیان این‌که تمام شهرهای کشور، به دلایل مختلف فرهنگی و اقتصادی با هنر فاصله گرفته‌اند، اظهار کرد: می‌توان با برگزاری اکسپوی هنری تبریز، هنر را در شهرها گسترش داده و فاصله بین مردم و هنر کاهش یابد. 

چهارمین دوره «اکسپوی آثار هنری تبریز» در چهار رشته هنری « نقاشی، مجسمه، عکس و خوشنویسی » از 11 تا 13 آذرماه سال جاری در هتل لاله پارک تبریز به صورت ملی برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha