• شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 98081105871

از ۲۶ تا ۲۹ آبان‌ماه به میزبانی میبد برگزار می‌شود؛

رقابت ۱۶ اثر نمایشی در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی یزد

رقابت ۱۶ اثر نمایشی در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی یزد

ایسنا/یزد مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان یزد گفت: بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی با هدف تمرکززدایی و توجه به ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای به میزبانی شهرستان میبد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «مجید جوادیان‌زاده»  در نشست خبری که به همین مناسبت در سالن اندیشه فرمانداری میبد برگزار شد، تصریح کرد: امسال بیست و هشتمین دوره آن به میزبانی میبد به عنوان یکی از کانال‌های اصلی فرهنگ و هنر که در طول تاریخ، شاخص و سرآمد استان یزد بوده است، برگزار می‌شود.

وی افزود: اگر یزد تاریخی را یک مجموعه‌ای از شهرستان‌های دیگر در نظر بگیریم، میبد در این مجموعه یک شهر تعیین‌کننده بوده که همواره نقش تاریخی خود را در برهه‌های مختلف زمان ایفا کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان این که چند هدف اصلی و کلی در این جشنواره مد نظر است، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی تاکید و تمرکز بر اجرای عمومی و گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی است که در این باره امیدواریم بتوانیم آثار نمایشی را از حصار گروه‌های محدود خارج و در عرصه و پهنای بزرگتری گسترش دهیم.

وی توجه به ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای در هنر تئاتر را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره استانی تئاتر و البته از ویژگی‌‌های این دوره از جشنواره نام برد و افزود: با برگزاری این جشنواره می‌توان به ظرفیت‌های هر منطقه توجه ویژه‌ای داشت و آن را در هنر و تئاتر به خدمت گرفت.

وی توجه به موضوعاتی مانند آب، کتاب، خانواده، توجه به بنیان خانواده، هویت ایرانی اسلامی، توجه به مباحث صلح و دوستی و امید و نشاط اجتماعی را از دیگر اهداف جشنواره خواند که سعی شده در آثار نمایشی به آنها پرداخته شود.

جوادیان زاده در پایان نیز از افتتاح فاز دوم مجموعه تئاتر شهرستان میبد با ظرفیت ۱۰۰ نفر در حاشیه برگزاری این دوره جشنواره خبر داد.

«احمد ندافی» رئیس انجمن نمایشی استان هم در این نشست اعلام کرد: در مجموع تعداد ۵۰ نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره امسال ارسال شد ۱۱ اثر آن مربوط به پنج شهرستان و مابقی از مرکز استان بود.

وی گفت: از مجموع آثار ارسالی به جشنواره ۲۲ اثر بازبینی و ۱۰ اثر برای بخش مسابقه انتخاب شد.

ندافی متذکر شد: البته امسال بخش خیابانی نیز پس از سالها به جشنواره اضافه شد که از میان هشت اثر بازبینی شده، شش اثر به بخش اجرای خیابانی راه یافت.

وی با اشاره به این که رقابت‌های این دوره جشنواره در بخش صحنه‌ای از ۲۶ تا ۲۹ آبان‌ماه در میبد برگزار می‌شود، داوران این دوره را «شهرام زرگر»، «افشین خورشید باختری» و «افسانه ماهیان» از تهران نام برد.

این مسئول، رشد قابل توجه آمارهای این دوره جشنواره در مقایسه با پارسال را نشان از حرکت رو به جلوی تئاتر در شهرستان‌های استان خواند و تصریح کرد: حضور دو کارگردان خانم و کارگردانان جوان از ویژگی‌های جشنواره امسال است.

در پایان این نشست خبری، پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان یزد رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha