• دوشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98081307997
  • خبرنگار : 50204

حاجی عبدالوهاب:

مهارت افزایی و توانمندسازی اولویت اصلی کمیته امداد کشور است

مهارت افزایی و توانمندسازی اولویت اصلی کمیته امداد کشور است

ایسنا/مرکزی مشاور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: مهارت افزایی در راستای توانمندسازی مددجویان اولویت اصلی این نهاد انقلابی است که در این راستا برنامه های مدونی نیز تدوین شده است.

حمید حاجی عبدالوهاب در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی اظهار کرد: توزیع منابع اعتباری در تمامی دولت‌ها انجام می‌شود، اما نحوه خروجی توزیع این اعتبارات باید بررسی شود، یکی از دلایل موفقیت کشورهای پیشرفته فعال بودن پایگاه داده‌ها و پردازش اطلاعات است .

وی افزود: در سال ۹۵، دو میلیون و ۷۰۰ هزار مخاطب به عنوان مستعد اولیه تحت پوشش کمیته امداد شناخته شدند که اکنون به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده‌اند و در حال حاضر ۹۶۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد فاقد شغل و بیکار هستند .

حاجی عبدالوهاب بیان کرد: انگیزه خدمت به محرومین توسط خیرین در کشور بالاست، استفاده از ظرفیت خیرین در راستای توانمندسازی مستعدین اشتغال دهک‌های پایین جامعه در فضای کسب و کار بویژه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و موسسات خیریه موثر است.

مشاور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور تصریح کرد: به منظور ایجاد اشتغال و کارآفرینی باید بازارشناسی، بازارسازی و بازارداری مورد توجه باشد و می‌تواند در راستای عرضه محصولات در بازارهای هدف، خلاقیت و نوآوری در ایجاد و پایدارسازی تقاضاهای جدید و آشنایی با قوانین فضای کسب و کار موثر باشد.

حاجی عبدالوهاب اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان مرکزی می‌توان شکل گیری کانون خیرین کارآفرین و اشتغال را در استان مرکزی به عنوان سومین استان به صورت رسمی به ثبت رساند که امیدواریم با تشکیل این کانون بتوان گام های موثری در راستای توانمندسازی محرومین و ورود آنها به حوزه کسب و کار پایدار برداشت.

به گزارش ایسنا، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: عملکرد تعدادی از بانک‌های دولتی در بخش تسهیلات تبصره ۱۶ ناچیز است که مسئولان استان باید در سطح ملی این موضوع را پیگیری کنند.

قنبر موسی نژاد افزود: بانک مسکن با ۸۲ درصد، توسعه تعاون ۴۲ درصد، رفاه کارگران با ۳۰ درصد و بانک ملی با ۲۱ درصد بیشترین تسهیلات پرداختی و تخصیصی را در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تا به امروز داشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha