• سه‌شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۷:۴۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98081408779
  • خبرنگار : 50059

بعد از ۲ سال فعالیت مستمر؛ 

طرح دانش آموزی میعاد در قزوین آغاز به کار کرد

طرح دانش آموزی میعاد در قزوین آغاز به کار کرد

ایسنا/قزوین طرح دانش‌آموزی میعاد با هدف عمق‌بخشی به حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه به همت ستاد نماز جمعه قزوین فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

علی شفیعی مسئول دفتر ستاد نماز جمعه استان قزوین و مجری این طرح در این مراسم که با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین ضرورت برنامه‌ریزی برای جذب قشر نوجوان و جوان به‌عنوان آینده‌سازان کشور در میعادگاه‌های نماز جمعه بود.

وی افزود: نماز جمعه به‌عنوان قرارگاه ایمان و اخلاق باید پذیرای قشر نوجوان و جوان باشد و حضور آن‌ها پر رنگ‌تر شود.

این مسئول در تشریح این طرح اعلام کرد: طراحی طرح میعاد با هدف عمق‌بخشی به حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه و ایجاد فضایی بانشاط با توجه به اقتضائات زمان و نیازهای آن‌ها از دو سال گذشته آغاز شد.

شفیعی عنوان کرد: در طول این مدت جلسات مختلف با حضور صاحب‌نظران، کارشناسان و ایده پردازان برگزار شد که در نهایت به مدل طرح میعاد دست یافتیم که به دلیل داشتن زیرساخت مناسب فرهنگی قابلیت پذیرش طرح‌های دیگر را نیز برای استفاده سایر اقشار دارد.

وی تصریح کرد: این طرح در حال حاضر پذیرای پسران پایه هفتم و هشتم خواهد بود که به‌زودی در سطح سایر پایه‌ها و دختران دانش‌آموز نیز گسترش می‌یابد.

مجری طرح دانش‌آموزی میعاد با بیان اینکه همه باید پای‌کار باشند تا این طرح بتواند به اهداف خود دست یابد، گفت: ادامه این مسیر بسیار مهم‌تر از شروع آن است لذا نیازمند حمایت مسئولان از این طرح دانش‌آموزی هستیم.

مسئول دفتر ستاد نماز جمعه استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که نماز جمعه به یک جریان فکری، اجتماعی و فرهنگی مؤثر در سطح کشور و استان تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از نمایشگاه میعاد واقع در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی (ص) رونمایی شد.این نمایشگاه روایتگر سیر تمدنی از زمان پهلوی و انقلاب اسلامی تاکنون است که به نقش هدایت امام خمینی و مردم بویژه مردم قزوین در این پیروزی می‌پردازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha