• چهارشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۸ / ۱۹:۱۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98081509231
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز خبر داد

رونمایی از 3 طرح فناورانه سازمان آتش نشانی تبریز

رونمایی از 3 طرح فناورانه سازمان آتش نشانی تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از رو نمایی کتاب دانشگاهی "مبانی حریق و خاموش کننده‌های دستی"، اپلیکیشن "125 یار" و طرح پژوهشی "پهپاد شناساگر" در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی (2019 RINOTEX) خبر داد.

محمد قلیزاده در این خصوص اظهار کرد: طرح پژوهشی پهپاد شناساگر با هدف شناسایی و دسترسی سریع به اطلاعات محل وقوع حادثه به صورت یک طرح پژوهشی با نظارت دانشکده علمی کاربردی آتش نشانی به مرحله اجرا گذاشته شده و امیدواریم که تحلیل این طرح بتواند زمینه علمی مناسبی برای طرح‌های پژوهشی بعدی باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی سازمان آتش نشانی تبریز، هم اکنون تنها دانشگاه فعال در حوزه ایمنی و آتش نشانی کشور است، گفت: تدوین کتاب دانشگاهی "مبانی حریق و خاموش کننده‌های دستی" از دیگر اقدامات علمی این سازمان در راستای ارتقاء بار علمی دانشجویان بوده و در آینده‌ای نزدیک نیز شاهد تولید کتب علمی دیگر در حوزه ایمنی خواهیم بود. 

وی‌، تولید نرم افزار "125 یار" را اقدامی نوین در راستای آموزش شهروندی عنوان کرد و افزود: شهروندان می‌توانند با نصب این نرم افزار از آموزش‌های نوین شهروندی بهره‌مند شده و از تمامی برنامه‌های آموزشی ایمنی سازمان آتشنشانی در اسرع وقت مطلع شده و نسبت به ثبت نام در دوره‌های آموزشی مختلف شهروندی از طریق همین نرم افزار اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری ربع رشیدی ( PINOTEX 2019 ) با هدف کمک به تجاری سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه‎ علم و فناوری و کسب و کار، افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان در چهار بخش ایده‎های فناورانه و طرح‌های استارت‌آپی، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات دانش بنیان و معرفی نیازمندی‎های فناورانه برگزار می‌شود.

وی متذکر شد: سازمان آتش نشانی تبریز نیز در این راستا با تکیه بر توان علمی دانشکده علمی کاربردی آتش نشانی از سه طرح توانمند رونمایی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha