• شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98081810796
  • خبرنگار : 50294

یک استاد دانشگاه مطرح کرد:

مناظره‌ دانشجویی راهی برای تعامل مسالمت آمیز است

مناظره‌ دانشجویی راهی برای تعامل مسالمت آمیز است

ایسنا/کردستان یکی از استاد دانشگاه کردستان گفت: صرف نظر از عنوان گزاره‌ها آنچه که حائز اهمیت است چالش برانگیزگی گزاره‌ها است تا بتوان نقطه نظرات متفاوت را برای آنها در نظر گرفت.

حامد قادر زاده امروز در هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: مناظره‌ای که امروزه در حال انجام است در راستای توسعه، تنوین افکار، تحریک فکر و حرکت رو به جلو است و اگر بنا باشد هرچیزی که در جامعه مطرح شود با اطاعت کورکورانه خود از آن پیروی کنیم جامعه هیچگاه حرکتی روبه جلو نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: جامعه برای رسیدن به توسعه و حرکت رو به جلو، باید تضارب آرا را در میان افراد جامعه تقویت شود، زیرا اگر تضارب آرا و بحث و انتقاد وجود نداشته باشد مسلما شاهد پیشرفت و توسعه کشور نخواهیم بود و احساس برتری و رقابت در جامعه از بین خواهد رفت.

وی بیان کرد: صرفا درست یا غلط بودن هرکدام از گزاره‌های مطرح شده درست نیست، بلکه با تامل در مسائل با تضارب آرا و فراوانی که حاصل تضارب آرا در جامعه است برتری و بدتر بودن یک گزاره را مشخص خواهد کرد.

به گفته این استاد دانشگاه برتری و بدترین این گزاره‌ها مطلق نیست و بسیاری از مفاهیمی که امروزه مورد توجه قرار می‌گیرد در زمان و مکان‌های مختلف متفاوت و قابل تغییر است و هیچکدام از مکاتب‌ها امروزه به طور مطلق موضوعیت ندارند.

به عقیده این استاد دانشگاه در دنیای امروز هیچ چیز یکسان نیست؛ لذا در این مناظرات ضعف‌های پوششی و دانشی خود را نمایان می‌سازد به همین خاطر باید از مناظره‌ها نهایت استقبال را داشته باشیم زیرا نقص‌ها کمال را و سختی‌ها آسانی را می‌سازند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروزه برخی کشورها به توسعه دست‌یافته‌اند به این دلیل است که آن‌ها بهتر از سایر کشورها صداها را شنیده و برای شنیدن برنامه داشته‌اند بنابراین توانسته‌اند داده‌ مناسب را پذیرش و آنها را گردآوری و سپس دانش را تولید کنند.

قادرزاده در پایان یادآور شد: امروزه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی موظف به استقبال و برگزاری این مناظرات هستند و پایه‌گذار مراکز تحقیق و توسعه باشند و نیازمند ایجاد مراکزی برای شنیده شدن و بیان متقابل جامعه و دانشگاه را داشته باشد.

انتهای پیام