• یکشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98081911353
  • منبع : ایمیدرو

با سفر رییس جمهوری انجام می‌شود

هفته پرترافیک افتتاح پروژه‌های معدن و صنایع معدنی در سیرجان

هفته پرترافیک افتتاح پروژه‌های معدن و صنایع معدنی در سیرجان

ایسنا/کرمان رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: رییس جمهوری این هفته ۳۰ طرح معدنی و صنایع معدنی در سفر به استان های کرمان و یزد افتتاح می‌کند که این طرح ها بیش از ۲۰۰۰ شغل به صورت مستقیم ایجاد می کنند.

خداداد غریب پور در تشریح جزییات این خبر تصریح کرد: ۲۴ طرح مربوط به مجموعه شرکت های گل گهر است،‌ ۴ طرح متعلق به شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت های فولاد بافت و معدنی و صنعتی چادرملو نیز هر کدام، یک طرح افتتاح آماده دارند.

وی افزود: کل این طرح ها بیش از ۲ هزار شغل مستقیم ایجاد می کنند به طوری که ۱۲۷۰ نفر متعلق به شرکت های گل گهر و ۲۰۰ شغل مربوط به کارخانه های احیای مستقیم بافت، ۲۰۰ شغل مربوط به طرح های شرکت مس و ۲۵۰ نفر نیز متعلق به احیای مستقیم چادرملو است.

رییس هیات عامل ایمیدرو درباره ارزش کل طرح ها با بیان اینکه بخش ریالی این پروژه ها بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و بخش ارزی افزون بر ۵۳۷ میلیون یورو سرمایه صرف کرده اند ادامه داد: ارزش ریالی طرح های مجموعه گل گهر ۸۲۰۰ میلیارد تومان و بخش ارزی آن ۴۶۳ میلیون یورو است.

غریب پور سرمایه گذاری طرح های شرکت ملی صنایع مس را ۱۵۸۷ میلیارد اعلام کرد و ادامه داد: سرمایه گذاری "آهن اسفنجی فولاد بافت" ۱۱۶۲ میلیارد و "صنعتی و معدنی چادرملو" ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین گفت: فولاد بافت نیز که از ماه های گذشته به تولید رسیده آماده افتتاح توسط رییس جمهوری است. وی افزود:‌ این کارخانه که از مجموعه طرح های فولاد استانی است و از ظرفیت تولید ۸۰۰هزار تن در سال برخوردار است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین خبر داد: در سفر دکتر روحانی به استان کرمان کارخانه اسید سولفوریک مس سرچشمه نیز افتتاح می شود.

وی تاکید کرد:‌ ساخت این کارخانه با هدف مهار گازهای خروجی و تبدیل آن به اسید سولفوریک است که می توان از آن به عنوان یک طرح زیست محیطی یاد کرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha