• چهارشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98082214726
  • خبرنگار : 50223

مدیرکل استاندارد استان خبرداد

تولیدات صنایع غذایی کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۰درصد استاندارد هستند

تولیدات صنایع غذایی کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۰درصد استاندارد هستند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولیدات صنایع غذایی این استان ۱۰۰درصد از استاندارد لازم برخوردارند و پروانه کاربرد علامت استاندارد برای آنها صادر شده است.

"بهمن رحمتی" روز چهارشنبه، ۲۲ آبان ماه طی بازدید از غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ترویج فرهنگ استاندارد و استاندارد سازی محصولات تولیدی استان موفقیت هایی داشته ایم.

وی اظهارکرد: در یک سال گذشته بالغ بر ۶۰ پروانه استاندارد برای واحدهای تولیدی استان صادر کرده ایم.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سطح استان ۲۱۰ واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری داریم که ۷۰ درصد این واحدها را در حوزه مصالح ساختمانی و ۳۰ درصد مابقی صنایع غذایی و شیمیایی هستند.

رحمتی تصریح کرد: ولیدات صنایع غذایی این استان ۱۰۰درصد از استاندارد لازم برخوردارند و پروانه کاربرد علامت استاندارد برای آنها صادر شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد واحدهای مصالح ساختمانی شن و ماسه استان پروانه استاندارد دریافت کرده اند و واحدهایی که نتوانسته اند پروانه استاندارد بگیرند از فعالیت آنها جلوگیری شده است و هم اکنون در حال طی مراحل استاندارد سازی خود هستند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۸ اخطارهای لازم به واحدهای تولید تیرچه و بلوک سقفی و دیواری داده شد که برخی واحدها پروانه بهره برداری نداشتند که با تعامل با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اداره کل تعزیرات حکومتی استان، براساس تبصره ماده ۱۳ قانون تعزیرات از فعالیت این واحدها بصورت موقت جلوگیری کرده ایم تا زمانی که مجوز تولید بگیرند و درخواست پروانه استاندارد بدهند و ادامه فعالیت دهند.

رحمتی بیان کرد: هم اکنون همه جایگاه‌هایCNG فعال استان استاندارد هستند و تنها سه جایگاه در استان نتوانسته اند پروانه استاندارد بگیرند و از فعالیت آنها جلوگیری شده و در حال حاضر گاز این جایگاه‌ها قطع است.

وی تاکید کرد: پایش نازل‌های سوخت مایع استان را فصلی و موردی انجام می دهم و بر اساس گزارشات مردمی نیز بررسی می کنیم، تاکنون کم فروشی در نازل‌های سوخت استان نداشته ایم و گزارشی هم نشده است.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت وسایل بازی شهربازی های استان بیان کرد: بیشتر تجهیزات بازی که از سوی بخش خصوصی در پارک‌های شهرهای استان مستقر هستند، استانداردسازی شده اند اما عمده مشکلات استان در رابطه با پارک‌های شهرداری های استان است که ۶۵۰ مورد بازرسی از این وسایل بازی و مهدکودک های استان انجام شده که متاسفانه همه این وسایل استاندارد لازم را ندارند و تذکرات و اخطارهای لازم را به شهرداری‌ها و از طریق بهزیستی به مهدکودک ها داده ایم.

به گزارش ایسنا، رحمتی تصریح کرد: نان مشمول استاندارد اجباری نیست، آرد استان هیچ مشکلی ندارد و کنترل های لازم را هفتگی داریم و از سالهای قبل دستگاه‌های پخت نان خربداری شده است که نانوایی های تازه تاسیس ملزم به استفاده از دستگاه استاندارد هستند اما در خصوص دستگاه‌های پخت نان قدیمی هنوز اقدام خاصی از سوی سازمان صمت و اتاق اصناف انجام نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha