• یکشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98082616609
  • خبرنگار : 50037

فرماندار اسدآباد:

با کاسبان گرانفروش برابر ضوابط برخورد می‌شود

با کاسبان گرانفروش برابر ضوابط برخورد می‌شود

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: کاسبان و مغازه دارانی که به تبع تغییر اصلاحی قیمت بنزین افزایش قیمت در کالاهای خود داشته باشند ابتدا به تعامل و تذکر بسنده می کنیم در غیر این صورت برابر با ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

مجید درویشی در گفت‌‍وگو با ایسنا، اظهار کرد: کسبه اسدآبادی خوشبختانه قانون‌مدار بوده و در راستای اجرای طرح برابر نرخ تعیین شده عمل می کنند و از افزایش قیمت خودداری کرده و مشکلی در این رابطه در شهرستان وجود ندارد.

وی با اشاره به تغییر اصلاح  اخیر نرخ بنزین افزود: به لحاظ ارزانی بنزین به عنوان یکی از  فرآورده های نفتی پرمصرف، مصرف روزانه بنزین کشور براساس آمار  ۱۱۰ تا ۹۰ میلیون لیتر بوده و برخی از جامعه مصرف بیشتری نسبت به دیگر اقشار از این فرآورده نفتی دارند.

درویشی با بیان اینکه ۱۸ تا ۱۹ میلیون خانوار در کشور حائز شرایط استفاده از این خدمات هستند که نمی توانند از این فرآورده و خدمات استفاده کنند، تصریح کرد: این امر بی عدالتی بوده و برنامه ریزی شده هر خانوار در ماه ۶۰ لیتر بنزین با قیمت ۱۵۰۰ تومان مصرف و مازاد را با قیمت آزاد خریداری کند.

وی اضافه کرد: مابه التفاوت ۶۰ میلیون لیتر تا ۱۱۰ و یا ۹۰ میلیون لیتر برابر دو پالایشگاه است که بزرگترین کمک و صرفه جویی را به همراه داشته و بخش عمده آن صرف کمک به افراد و خانوارهای کم درآمد و حائز شرایط این خدمات می شود.

درویشی با بیان اینکه بنا بر سخنان ریاست جمهوری و مسئولان ارشد کشور مابه التفاوت به صورت مستقیم به حساب افراد کم درآمد واریز خواهد شد، خاطرنشان کرد: این امر از نقش مؤثری در صرفه جویی مصرف بنزین، حفظ محیط زیست، جلوگیری از قاچاق سوخت و عدالت محوری برخودار خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه قیمت گازوئیل و گاز و نرخ حمل و نقل در سطح کشور، استان و شهرستان هیچ گونه تغییری نکرده و این امر به طور حتم در افزایش قیمت اجناس و کالاها هیچ تأثیری ندارد، یادآور شد: خودروهای عمومی، تاکسی ها، آژانس ها و ماشین های آموزشی از سهمیه بیشتری استفاده می کنند که ترتیب استفاده از سهمیه آنان در جداول اطلاع رسانی شده است.

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه خوشبختانه در شهرستان وضعیت پمپ بنزین ها طبیعی بوده و مشکلی در این رابطه وجود ندارد، تصریح کرد: به شهرداری ها و سازمان حمل و نقل بر حضور و  نظارت تاکسی های سطح شهر و نظارت بر قیمت تأکید شده است.

درویشی گفت: گشت بازرسی تعزیرات، صنعت و معدن و دستگاه های مرتبط و بهداشت و درمان همچنان ادامه دارد و گشت این دستگاه ها تشدید شده و کاسبان و مغازه دارانی که به تبع تغییر اصلاحی قیمت بنزین اقدام به افزایش قیمت در کالاهای خود داشته باشند، ابتدا به تعامل و تذکر بسنده می کنیم و در غیر این صورت برابر با ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha