• دوشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98082717387
  • خبرنگار : 50223

کارگاه کارآفرینی در جهاددانشگاهی برگزار شد

کارگاه کارآفرینی در جهاددانشگاهی برگزار شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد کارگاه آموزشی «کسب و کارهای خرد و خانگی را بهتر بشناسیم» به همت مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

"محمدحسین برهمن"، مدیر اشتغال جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه، ۲۷ آبان‌ماه در حاشیه کارگاه کارآفرینی «کسب و کارهای خرد و خانگی را بهتر بشناسیم» در یاسوج، اظهار کرد: آشنایی با انواع کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی، توجه به مشاغل خرد برای جوانان و استفاده از فرصت‌های کارآفرینی با سرمایه کم، افزایش روحیه فرهنگ کارآفرینی، توسعه و گسترش کسب و کارهای خانگی، آشنایی با قوانین و مقررات، راه اندازی کسب و کارهای خانگی و آشنایی دانشجویان با مشاغل موجود در بازار از اهداف برگزاری این کارگاه است.

وی موضوعات کارگاه را تقسیم بندی کسب و کارها، کسب و کارهای نوین و خانگی، قوانین و مقررات راه اندازی کسب و کارهای خانگی، برنامه‌های دولت و معرفی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اعلام کرد.

برهمن بیان کرد: شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی امروز کشور به گونه ای است که برای حل معضل اشتغال و خروج از بحران‌های اخیر به ویژه افزایش بیکاری در بین فارغ التحصیلان، ترکیب جمعیتی جوان کشور و نوسانات قیمت نفت و تحریم‌های شدید بیگانگان راهی جز رفتن به سمت خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در کشور نیست و نیروی انسانی کارآفرین و خلاق به عنوان یک منبع نامحدود محورهر نوع توسعه ای در جامعه است.

مدیر اشتغال جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که رفتن به سمت کسب و کارهای خرد و توسعه آن به دلیل ساختار ساده و زود بازده و نیاز اندک به سرمایه در جهت متعادل کردن بازار کار، کارآمد بوده است و در کشور ما با توجه به ترکیب جمعیتی جوان، کسب و کار کوچک و خانگی می‌تواند بازده مناسبی داشته باشد و در کوتاه مدت و حتی میان مدت برای ایجاد اشتغال پایدار و زمینه سازی برای کارآفرینی و از بین بردن معضل بیکاری مؤثر باشد.

برهمن تصریح کرد: یکی از دلایل عدم موفقیت کسب و کار در جامعه این است که حلقه‌های ارزش زنجیره کسب و کار در مشاغل تکمیل نمی‌شود و مهمترین این حلقه‌ها بحث بازاریابی و فروش است که تحقیقات جامع و مطالعه دقیق در این زمینه انجام نمی‌پذیرد و بعد از مدت کوتاهی کسب و کارها ورشکست می‌شود.

وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد واسطه ای و توسعه ای جهت رصد و پایش طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و همچنین بحث شناسایی متقاضیان، ظرفیت‌ها و اولویت بندی مشاغل خانگی، توانمندسازی و اتصال به بازار این نوع مشاغل جهت ایجاد اشتغال پایدار تلاش خواهد کرد تا بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع شود.

همچنین، "آیت الله ارمغانی"، معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: دولت در بحث اشتغال در سال ۹۸ سیاست‌هایی را در پیش گرفته که یکی از این سیاست‌ها در جهت کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال موضوع طرح ملی مشاغل خانگی است.

به گزارش ایسنا، وی درخصوص طرح توسعه روستایی و طرح یارانه دستمزد و قوانین و مقررات راه‌اندازی کسب و کارهای خرد و خانگی و فرایند کارآفرینی برای شرکت کنندگان توضیحاتی را ارائه داد.

یادآورمی‌شود، بحث‌ و گفت‌وگو کارآفرینان درمورد تولید محصولات غذایی ارگانیک در خانه و پرسش و پاسخ در زمینه ایجاد شغل و قوانین و مقررات مشاغل نیز در حاشیه کارگاه برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha