• دوشنبه / ۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98090402283
  • خبرنگار : 50126

یک نویسنده:

کودکان و نوجوانان را از ادبیات کلاسیک محروم نکنیم

کودکان و نوجوانان را از ادبیات کلاسیک محروم نکنیم

ایسنا/ایلام مولف مجموعه‌ی ۳۰ جلدی بازآفرینی از ادبیات کلاسیک برای کودکان ، گفت: ادبیات کلاسیک ایران، گنجینه‌هایی معنوی لبریز از مفاهیم اسلامی، اخلاقی، انسانی، تربیتی، ملی است که باید آن را در اختیار کودکان و نوجوانان گذاشت.

نشست نقد و بررسی کتاب‌های «عاقبت پهلوان مغرور» ، «راسوی مهربان» و «خدایی که در این نزدیکی است»  آثار بازآفرینی شده از ادبیات کلاسیک برگزار شد.

در این نشست «خداداد ابراهیمی» ، نویسنده ، مترجم و روزنامه نگار درباره کتاب «عاقبت پهلوان مغرور» اظهار کرد: مؤلف این کتاب در عرصه ی تولید و انتشار کتاب برای کودکان ریسک بزرگی کرده و توانسته است به زبانی سلیس، روان و جذاب مفاهیمی تربیتی را به جامعه ی هدف انتقال دهد.

مؤلف کتاب "قصه‌های مردم ایلام" ادامه داد: ادبیات کودک به آموزش و پرورش کمک می‌کند تا الگوهای تربیتی و رفتاری مناسب  به کودکان و نوجوانان انتقال داده شود.

دکتر سیدمحمدموسوی، روان شناس و منتقد دیگر از زوایای روان شناختی کتاب "عاقبت پهلوان مغرور" را مورد بررسی قرار داد و افزود: در این کتاب با مفاهیمی مانند احترام به استاد، آموزش خودکنترلی و شکیبایی و تلاش در جهت رسیدن به کمال در گذر زمان روبه رو هستیم که مؤلف توانسته به زبانی شیرین این مفاهیم بزرگ را به مخاطب انتقال دهد.

موسوی تاکید کرد: بازآفرینی از ادبیات کلاسیک برای کودکان و نوجوانان، ارزشی معنوی دارد.

در پایان مرتضی حاتمی، مؤلف کتاب‌های یاد شده، ضمن تقدیر و سپاس از تلاش های رییس پردیس و واحد پژوهش در راستای توجه جدی به ادبیات کودکان و نوجوان بر اهمیت خواندن کتاب در کلاس توسط آموزگاران و راه انداری کتابخانه ی کلاسی برای ترویج فرهنگ امانت کتاب در میان دانش آموزان، تأکید کرد.

مولف مجموعه ی ۳۰ جلدی بازآفرینی از ادبیات کلاسیک برای کودکان ، ادامه داد: ادبیات کلاسیک ایران، گنجینه هایی معنوی و ملی هستند که لبریز از مفاهیم اسلامی، اخلاقی، انسانی، تربیتی، ملی و ...  است. بازنویسی و بازآفرینی از ادبیات ادبیات کلاسیک، بهترین راه برای معرفی مفاهیم مورد نظر به جامعه ی هدف است.

وی از دانشجومعلمان خواست تا خواندن کتاب، قبل از آغاز درس را به  یک عادت فرهنگی تبدیل کنند.

«صدر» سرپرست پردیس امام جعفر صادق(ع) دانشگاه فرهنگیان نیز بر استمرار چنین برنامه‌هایی تاکید کرد و گفت: تلاش داریم تا معلمان نقاد و پرسشگر پرورش دهیم تا بتوانند بنیادهای نقد و تحلیل را به کودکان و دانش آموزان انتقال دهند.

جشن امضای کتاب برنامه ی پایانی نشست نقد و بررسی ادبیات کودکان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha