به نقل از راکانتر، مؤسسه جهانی مک کینزی اعلام کرده تا سال 2030، رباتها، هوش مصنوعی و دستگاههای خودکار تا 800 میلیون کارگر یا یک پنجم نیروی کار جهانی را از کار بیکار میکنند به همین دلیل مهمترین نکته این است که جوانان را مجهز به مهارتهای بنیادی کنیم که بدون درنظرگرفتن شغلهایی برای اشتغال در آینده بتوانند جایگاه خوبی داشته باشند.
در گزارش اشتغالهای آینده انجمن جهانی اقتصادی 2018 آمده است که تا سال 2022، کمتر از 54 درصد از تمام کارمندان، نیاز به آموزش مهارتهای جدید و ارتقاء مهارت دارند. همچنین حفظ مهارتهای انسانی مانند خلاقیت، اصالت، ابتکارعمل، تفکر انتقادی، ترغیب، مذاکره و ارزشها مهم و انعطافپذیری و حل مسأله نیز بیشتر مورد نیاز خواهد بود.
بسیاری از متخصصان بر این باورند که باید بر روی تفکر انتقادی، ارتباطات، همکاری و خلاقیت دانشآموزان سرمایهگذاری شود تا بتوانند در دنیای کار دو تا سه دهه آینده موفق شوند.
توانایی مقابله با تغییر، یادگیری موارد جدید و حفظ تعادل روانی در موقعیتهای ناآشنا از موارد مهم در آینده است.
محققان اظهار کردند: در بسیاری از مدارس، دانشآموزان، درگیر آموزشهای رسمی هستند، اما یادگیری باید مبتنی بر بازی از طریق پروژههای آموزشی باشد.
در واقع به جای برگزاری امتحانات به شیوه مرسوم و رسمی، چرا نباید دانشآموزان را ترغیب به ساختن و ارائه نمایش کرد؟
مدارس امروزی میتوانند به دانشآموزان، آمادگی تغییر را آموزش دهند.
آموزش به کودکان باید از اوایل کودکی و یادگیری آنان مبتنی بر تجربه باشد. البته هنوز نمیتوانیم به طور دقیق بگوییم که کودکان برای آینده به چه مهارتهایی نیاز خواهند داشت، اما مشخص است که در این مسیر نیاز به تغییر و سازگاری مداوم ضروری است.
فناوری و بازی میتواند راز آمادهسازی کودکان برای مشاغل آینده باشد.
معرفی دنیای فناوری به کودکان از طریق بازی برای موفقیت آینده شغلی آنان مهم است. البته شروع از اوایل دوران کودکی که مغز آنان انعطافپذیری بیشتری دارد، مؤثرتر خواهد بود.
محققان در ادامه افزودند: تنها کودکان نیستند که از طریق بازی آموزش میبینند، بلکه بزرگسالان نیز میتوانند از این طریق، آموزش فرا گیرند، البته بازآموزی و تسلط بر مهارتهای جدید نیز نه در آینده، بلکه برای حال هم لازم است.
یادگیری از طریق بازی در هر سنی امکانپذیر است و میتواند در آموزش بهتر مؤثر واقع شود.
انتهای پیام
نظرات