• سه‌شنبه / ۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98090503081
  • منبع : نمایندگی همدان

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

والدین فلسفه واقعی نماز را به فرزندان بیاموزند

والدین فلسفه واقعی نماز را به فرزندان بیاموزند

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: والدین فلسفه واقعی نماز را به فرزندان بیاموزند و فضای نماز را جذاب کنند تا آنها با عشق نماز بخوانند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی سه شنبه ۵ آذرماه در اجلاس دانش آموزی نماز استان همدان و یادبود مروج نماز آیت الله محمدهادی تألهی همدانی، اظهار کرد: برخی سوال دارند که چرا باید نماز بخوانیم؟ و برخی جواب قانع کننده ای برای نماز خواندن که همان ترس از قیامت و جهنم است، برای خود پیدا می کنند. اگر کسی با ترس از جهنم و قیامت نماز بخواند، تنبل خواهد شد بنابراین اگر می خواهید نماز بخوانید، در مقابل خدایی بایستید که پرستیدنی است.

امام جمعه همدان با اشاره به مشخصات نماز مطلوب، بیان کرد: نمازی خوب است که برخاسته از محبت و ادب به معصومین(ع) باشد از این رو محبت خود را با خدا تقویت کنید تا نماز لذت بخش باشد.

شعبانی موثقی با بیان اینکه نماز نظم و تواضع را به انسان می آموزد، تأکید کرد: از نماز در زندگی های خود کمک بگیرید تا افراد مفیدی در زندگی شوید چرا که شما دانش آموزان آینده سازانی خواهید بود که انسان تربیت خواهید کرد، پس در وهله اول باید با نماز آشنا شوید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: اجلاسیه نماز با محوریت یک شخصیت بزرگ که عرفان اسلامی را معنی کرده بود، برگزار شده است.

محمد پورداوود با بیان اینکه نماز مظهر پرستش خدا است و روح انسان را جلا داده و کمال آدمی را به اخلاق الهی مزین می کند، خاطرنشان کرد: هر چه انسان ملکوتی شود و از تعلقات دنیوی دل بکند، از طریق نماز به مقام ربوبی نزدیک می شود.

وی به اهمیت نماز از دیدگاه اسلام اشاره و بیان کرد:انسان در زندگی مادی و پرمخاطره امروز در برخی از موارد بدون پشتوانه خواهد بود اما آنهایی که به معدن عظمت خداوندی متکی هستند به کلید واژه ایمان اتکا می کنند.

در ادامه این مراسم از مدیران و دانش آموزان فعال در حوزه فرهنگی و نماز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha