• چهارشنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 98091309649
  • خبرنگار : 50228

رییس فدراسیون سوارکاری:

خوزستان می‌تواند در "هنرهای رزمی روی اسب" موفق باشد/به سوارکاری بانوان توجه شود

خوزستان می‌تواند در "هنرهای رزمی روی اسب" موفق باشد/به سوارکاری بانوان توجه شود

ایسنا/خوزستان رییس فدراسیون سوارکاری با اشاره به راه‌اندازی رشته "هنرهای رزمی روی اسب"، گفت: این رشته از آن رشته‌هایی است که خوزستان می‌تواند در آن موفق باشد.

مسعود خلیلی در مجمع انتخاب رییس هیات سوارکاری خوزستان که امروز (سه‌شنبه) در اهواز برگزار شد، اظهارکرد:‌ ورزش معمولا همراه با کسب مقام، مدال‌آوری و افتخارآفرینی برای کشور است و این جنبه مهمی است که همگی به دنبال آن هستیم. حدود ۲۳ تا ۲۴ هزار اسب ورزشی در کشور وجود دارد که رزق و روزی زندگی مردم نیز به نوعی به این مهم گره خورده است و عده‌ای از طریق این ورزش امرار معاش می‌کنند و اقتصاد زندگی‌شان با نگهداری اسب توام شده است و هر چقدر این ورزش رونق پیدا کند، زندگی آن‌ها نیز رونق پیدا می‌کند و برعکس.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور بر همه واضح است و در این شرایط سخت یکی از وظایف ما به عنوان مسئول این است که وقت بیشتری بگذاریم و بیشتر تلاش کنیم تا شاید بتوانیم بخشی از مشکلاتی که مردم کشور دارند را برطرف کنیم. بر این اساس از رییس جدید هیات سوارکاری خورستان می‌خواهم که کمر همت را محکم‌تر از قبل ببندد و ما هم در خدمت او هستیم.

به گزارش ایسنا، رییس فدراسیون سوارکاری گفت: چند سال پیش که خدمت یکی از بزرگان خوزستان رسیدم آرزو کردم که بتوانیم در این رشته کاری کنیم تا اسب خوزستان ارزشمندتر از آن چیزی که هست، شود زیرا وقتی ارزش اسب بیشتر شد، زندگی مردم راحت‌تر می‌چرخد. در خوزستان، حدود ۳ تا ۴ هزار اسب اصیل ایرانی که در بیرون از کشور به آن اسب عرب می‌گویند، شناسایی شده است و بیش از یک هزار راس آن را هر سال تولید داریم که بر این تعداد نیز افزوده می‌شود.

وی با بیان این‌که خواهش من از رییس جدید هیات خوزستان این است که یک برنامه چهار ساله تدوین کند، افزود: متاسفانه برخی مواقع نبود وحدت بین افراد نخبه و بزرگ به ویژه در ورزش باعث هدر رفتن انرژی می‌شود و از رییس هیات سوارکاری خوزستان می‌خواهم از دوستان سرآمد و پیشکسوت استفاده کند. یکی از مواردی که در کشور از آن استفاده نمی‌کنیم، تجربه و پیشکسوتان است. هنر ما این است که با افراد موجود بتوانیم بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم. امیدوارم در خوزستان نیز این کار انجام شود.

خلیلی عنوان کرد: چندین و چند سال است که درخصوص راه‌اندازی میدان اسب‌دوانی در خوزستان صحبت می‌شود ولی هنوز این مهم محقق نشده است و امیدوارم همه دست به دست هم دهیم تا کارهای خوبی صورت بگیرد. در برخی استان‌ها کارهای بزرگی در بحث میدان سوارکاری، اسب و اسب‌داری اتفاق افتاده است و امیدوارم خوزستان نیز از این امکانات بهره‌مند شود. زمینی که برای میدان سوارکاری خوزستان در نظر گرفته شده است را از نزدیک دیده‌ام و امیدوارم با همت مضاعف، این میدان راه‌اندازی شود زیرا علاقه‌مندان خوزستانی به کورس نیز بسیار هستند. در این استان رشته استقامت هم علاقه‌مندانی دارد.

وی بیان کرد: رشته‌ای به نام "هنرهای رزمی روی اسب" راه‌اندازی شده است که ایران در این رشته در دنیا نایب‌قهرمان است. هفته گذشته نیز مسابقات جهانی این رشته در البرز برگزار شد و بیش از ۶۷ ورزشکار خارجی حضور داشتند. این رشته از آن رشته‌هایی است که خوزستان می‌تواند در آن موفق باشد.

رییس فدراسیون سوارکاری گفت: رییس هیات سوارکاری خوزستان باید بتواند همبستگی و اتحاد ایجاد کند. باتوجه به این‌که تعداد اسب‌داران خوزستانی کم نیست، اگر بتوانید یک صندوق تعاون ایجاد کنید، این مهم می‌تواند به شما در استان کمک کند. ضمن این‌که باید برنامه داشته باشید.

وی عنوان کرد: هر چقدر در امور ورزشی شفافیت داشته باشیم، کمک و تعاون مردم و اسپانسرها نیز بیشتر خواهد شد. ما از مردم چیز پنهانی نداریم و هیچ اشکالی ندارد که هیات‌های ورزشی نیز حسابرسی داشته باشند.

خلیلی گفت: بودجه ما در فدراسیون بسیار کم است و از رییس جدید هیات سوارکاری خوزستان می‌خواهم که برای کار آستین را بالا بزند تا باوجود نبود شرایط اقتصادی مناسب، این رشته پس نرود. تقویم ورزشی نیز تدوین شود و این قول را در حضور اعضای مجمع از رییس جدید هیات سوارکاری خوزستان می‌گیریم که به طور مثال اگر سال گذشته خوزستان مسابقات کورس کشور را طی هفت هفته برگزار کرد، سال به سال بر تعداد هفته‌ها افزوده شود و رو به پیشرفت باشد. باوجود مشکلاتی که داریم، اجازه نمی‌دهیم که از تعداد مسابقات بین‌المللی ما کم شود. باید بلد باشیم که پولِ پاک، شفاف و صحیح وارد ورزش شود تا مردم و جوانان از آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: سعی و تلاش وزارت ورزش و دولت تدبیر و امید این بوده است که خانم‌ها در صحنه ورزشی و اجرایی مانند آقایان بدرخشند. بر این اساس از رییس هیات سوارکاری خوزستان می‌خواهم که در انتخاب نایب‌رییس دقت کافی را داشته باشد. سه تا چهار مدیر ارشد فدراسیون سوارکاری، خانم هستند که کار خود را نیز به خوبی انجام می‌دهند. تنها ورزشی هستیم که خانم‌ها برای شرکت در مسابقات در کنار آقایان هیچ مشکلی ندارند و این مزیتی است که باید دیده شود و بگوییم باوجود تبلیغات بدی که دشمنان کشور علیه ورزش بانوان دارند، در ایران نیز خانم‌ها هم‌پای آقایان در مسابقات سوارکاری شرکت می‌کنند. از رییس هیات خوزستان نیز می‌خواهم که به بخش بانوان توجه ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش ایسنا، همچنین ابراهیم نصیری، معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در این جلسه، اظهارکرد: اعضای مجمع در قبال رای خود مسئول هستند و می‌توانند برنامه‌های هیات را دنبال کنند. اعضا باید نظارت لازم روی روند توسعه امور هیات را داشته باشند. باید بزرگ و کوچکی رعایت شود.

وی با قدردانی از رییس سابق هیات خوزستان، گفت: همه باید کمک کنند تا رشته سوارکاری خوزستان از وضعیت موجود خارج شود تا شاهد این باشیم که طی چهار سال آینده به خوبی ظرفیت اسب خوزستان دیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha