• چهارشنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۹:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98091309867

پژمان‌فر با اشاره به لایحه بودجه ۹۹ عنوان کرد؛

تلاش برای تخصیص اعتبار ۱۶۰۰ میلیاردی به وزارت گردشگری

تلاش برای تخصیص اعتبار ۱۶۰۰ میلیاردی به وزارت گردشگری

ایسنا/خراسان رضوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمان‌فر گفت: امروز در لایجه بودجه سال ۹۹، حول اعتبار ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیارد برای مجموعه وزارت گردشگری اعتبارات مطرح شده و تلاش ما این است که این اتفاق رخ دهد.

نماینده مردم مشهد و کلات در  مجلس که در کنفرانس ملی «اکوتوریسم، فرهنگ و توسعه گردشگری» در خصوص لزوم اهمیت دادن به این صنعت سخن می‌گفت، با بیان این مطلب اظهار کرد: ما در مجلس نهم و مجلس دهم، ظرفیت گردشگری را به عنوان مهم‌ترین ظرفیت و اقدامی که جمهوری اسلامی می‌تواند در آن سرمایه‌گذاری کرده و سیاست‌های خود را بدین سمت جهت دهد، دانسته و می‌دانیم.

وی افزود: یکی از این رویکردهایی که امروز در دنیا مشتری خود را دارد، اکوتوریسم و بوم‌گردی است که از طرفی، کشور چهارفصل ایران نیز این ظرفیت را داراست.

پژمان‌فر ادامه داد: یکی از اقدامات مهم برای ایجاد ساختار و بستر اساسی برای این تحول، ایجاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود که بحمدالله محقق شد. ضمن این که این مهم مخالفان زیادی داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به وضعیت اعتباری کشور، نهایتا ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد اعتبارات این سازمان بود؛ اما امروز در لایجه بودجه سال ۹۹ حول محور ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیارد برای این مجموعه اعتبارات مطرح شده و تلاش ما این است که این اتفاق رخ دهد.

وی ضمن اشاره به این که ما اعتقاد داریم بودجه این مجموعه باید ۵ یا ۶ برابر شود تا بتواند ماموریت خود را در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی انجام دهد، خاطرنشان کرد: در خصوص این مهم در هیات دولت رای‌زنی‌هایی داشته‌ایم و تلاش می‌کنیم که محقق شود. چرا که معتقدیم می‌توان این کار را انجام داد. 

پژمان‌فر با بیان این که در کشور ما گردشگری سلامت خود را به عنوان یک ظرفیت نشان داده است، افزود: البته متاسفانه نظامی در این مورد وجود ندارد و طبیعتا اگر نظام و مدیریتی در این موضوع نباشد، تبدیل به تهدید برای کشور ما خواهد شد. با این حال در تلاش هستیم تا مسئولان را نسبت به این موضوع، زیرساخت‌ها و اقدامات مربوط به آن آگاه و آن‌ها را فراهم کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس عنوان کرد: ما در ایران، در فاصله‌ای کوتاه، رشد قابل توجهی در حوزه گردشگری داشته‌ایم و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، باید با سرعت بسیار بالاتری این ظرفیت را در داخل فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم گردشگری برای ما یک فرصت است و اگر گفتمان انقلاب اسلامی را در دنیا عرضه کنیم و نیز در مدل سبک زندگی در جهان حرفی داشته باشیم، پس باید زمینه را فراهم کنیم تا مردم دنیا در شهر و روستای ما این مهم را ببینند و مشاهدات آن‌ها بتواند این باور و اطمینان را نسبت به فضای بمبارانی که علیه ما در دنیا صورت می‌گیرد، اصلاح کند. 

پژمان‌فر عنوان کرد: از آن‌جا که حوزه گردشگری در مجلس زیرمجموعه کمیسیون فرهنگی است، ما اعلام آمادگی می‌کنیم تا برای رسیدن به این هدف بزرگ، سهم ما را روشن کرده و مطالبات خود را از ما داشته باشید. همچنین آمادگی داریم در همین فرصت باقی مانده از مجلس دهم، بسیاری از اقدامات را انجام دهیم. بنابراین، مجلس و کمیسیون فرهنگی آمادگی این حضور را دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: این امر که افراد زمانی که یک‌بار به ایران می‌آیند، انگیزه برای آمدن به ایران در خود آنان و اطرافیانشان بیشتر شود، احتیاج به مراقبت، فرهنگ‌سازی و اعتبارات دارد. لذا امیدواریم بتوانیم در تمام بخش‌ها کمک‌های لازم را صورت دهیم. 

وی ضمن بیان این که مشهد و خراسان دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه گردشگری است، عنوان کرد: امروز در مورد مجموعه‌های پیوسته به مشهد از جمله فریمان، طرقبه، شاندیز و غیره، تفکیکی بین آن‌ها و شهر مشهد در حوزه گردشگری وجود ندارد و لذا کسی که برای دیدن مشهد می‌آید، باید انگیزه برای رفتن به توس، نیشابور، طرقبه، شاندیز و... باید داشته باشد.

پژمان‌فر در تکمیل سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم این گونه نشست‌ها شتاب و حرکت مجموعه‌ها را برای ارائه خدمات بیشتر و کیفی‌تر فراهم آورد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha