• شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98091611063
  • منبع : بوشهر

معاون استاندار بوشهر:

اسلام در انزوا قرار گرفتن معلولین را نکوهش می‌کند

اسلام در انزوا قرار گرفتن معلولین را نکوهش می‌کند

ایسنا/بوشهر معاون سیاسی استاندار بوشهر عنوان کرد: مکتب اسلام اکیدا به برابری همه افراد جامعه تاکید داشته است و در انزوا قرار گرفتن معلولین را نکوهش می کند.

معاون استاندار بوشهر در جشن روز جهانی معلولین گفت: خداوند وقتی در عالم در حال خلقت معلولان عزیز بوده به صلاح دانسته که توانایی هایشان را در یک جا جمع بکند تا مثل یک اشعه نور بتوانند خیلی کارها از پیش ببرند. فراوان نام هایی را در جامعه ملی و بین المللی می شنویم که انسان های تاثیرگذاری شده اند، "استیون هاوکینگ" را همه شما می شناسید؛ عظمت خلقت و دانشمندی که معلولیت هایش سبب شد شعاع نورش یکجا جمع شود و یک کار اثربخش و تاثیرگذار برای جامعه بشری انجام دهد.

مجید خورشیدی افزود: درباره ورزشکاران نیز همین مسئله داریم، در مقایسه بین مدال های المپیکی و پارالمپیکی جمهوری اسلامی ایران به رغم کمتر بودن جمعیت معلولان، تعداد مدال هایشان این نسبت را برقرار نمی کند و تعداد مدال های آسیایی و ملی معلولین در مقایسه با بقیه جامعه عدد قابل توجهی است که من به وجود ورزشکاران عزیز استانمان افتخار می کنم که توانستند سهمیه مدال های پارالمپیکی را برای استان به ارمغان بیاورند.

وی اظهار کرد: مکتب اسلام نیز اکیدا به برابری همه افراد جامعه تاکید داشته است و در انزوا قرار گرفتن معلولین را نکوهش می کند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار بوشهر تاکید کرد: خواهشم این است که به جای دید ترحم نسبت به معلولین به نگاه انجام وظیفه به آنها بنگرید، توانیابان نیازی به ترحم جامعه ندارند بلکه آنها نسبت به مردم دل می سوزانند که چرا همه توانایی ها را دارید ولی برای جامعه پیرامونی خود به تناسب مفید واقع نشده اید.

این مسئول خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما مسئولان این است که جامعه را برای زندگی آسان و شاد و نافع شما تسهیل نماییم.

خورشیدی عنوان کرد: پیگیری های زیادی از طریق شورا و شهرداری انجام داده ام تا دسترسی آن دسته از عزیزان دارای مشکل حرکتی به آب دریا در شهر بوشهر فراهم شود، و قول می دهم که طی یکی دو ماه آینده این اتفاق بیفتد و شاهد دسترسی و استفاده توانیابان عزیز از دریا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خبر خوب اینکه با همّت استاندار محترم، زمینه سازی و تسهیل برای اعطای ۴۰۰ واحد منزل مسکونی برای عزیزان معلول در استان که امیدوارم به زودی زود و در یک زمان بسیار کوتاه تقدیم این عزیزان شود.

به گزارش ایسنا، جشن روز جهانی معلولین، با حضور معاون استاندار بوشهر، مدیرکل بهزیستی استان بوشهر و مسئولان استانی در تالار لیان بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha