• دوشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98091813124
  • منبع : نمایندگی قزوین

مناسب‌سازی ۸۰ درصد معابر منطقه ۲ قزوین برای معلولان

مناسب‌سازی ۸۰ درصد معابر منطقه ۲ قزوین برای معلولان

ایسنا/قزوین سرپرست شهرداری قزوین گفت: در این چند سال قدم‌های خوبی در حوزه معلولین برداشته شده که از جمله آن می‌توان به ایجاد گذر ویژه ویلچر در بوستان‌ها، مناسب‌سازی ۸۰ درصد از معابر منطقه دو اشاره کرد.

محمد درافشانی شهردار قزوین، در نشست صمیمی اعضای شورای شهر و مدیران شهری با جامعه معلولین شهر قزوین که شب گذشته برگزار شد، تصریح کرد: مدیریت شهری و اعضای شورای شهر که سیاست‌گذار مدیریت شهری هستند برای ساختن شهری بدون موانع برای معلولین تلاش می‌کند تا شهری ایجاد کنیم که برای تمام شهروندان آرامش و ایمنی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: فارغ از اینکه چقدر از تلاش‌های ما در این حوزه محقق شده است، سعی کردیم در این چند سال قدم‌های خوبی برداریم که ازجمله آن می‌توان به ایجاد گذر ویژه ویلچر در بوستان‌ها، مناسب‌سازی ۸۰ درصد از معابر منطقه دو و نصب چهار مجموعه بازی ویژه کودکان معلول در پارک اشاره کرد.

سرپرست شهرداری قزوین تأکید کرد: سیاست این است که در کنار معلولان قدم بهتری برداریم برای این‌که نیاز به تعامل بیشتر با معلولین داریم، چراکه می‌توانیم با استفاده از تعامل بهترین آثار را ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم محدودیت‌ها را کم‌تر کنیم و امیدواریم گام‌های مؤثری در خصوص مناسب‌سازی شهر قزوین برداریم.

 مناسب‌سازی شهر، در بودجه سال ۹۹ درنظر گرفته می‌شود

حکمت‌الله داوودی رئیس شورای شهر قزوین نیز در ادامه بیان کرد: هدف از نام‌گذاری روزی به نام معلولیت ایجاد آگاهی لازم در جامعه است، نگاه مجموعه جهانی برای استفاده حداکثری شهروندان به‌ویژه معلولان و سالمندان از تمام امکانات شهری است.

وی افزود: تسهیل تردد در معابر شهری، استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ایجاد فضای ورزشی ویژه معلولان ازجمله وظایف شهرداری است که برای اجرای درست آن مشاورانی از جامعه معلولان با ما همکاری می‌کنند.

رئیس شورای شهر قزوین بیان کرد: توجه به مکان‌های ورزشی مناسب معلولان در شهر قزوین دارای اهمیت است، با توجه به اینکه به مکان‌های ورزشی مناسب جامعه معلولین در شهر قزوین کمتر توجه شده است، این موضوع در دستور کار شورای اسلامی شهر قزوین قرار دارد.

وی تأکید کرد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی بایستی بسترهای مناسب برای تردد و حمل‌ونقل معلولین در جامعه را فراهم شود که در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده و ۵۰ اتوبوس نو دارای رمپ به سیستم حمل‌ونقل قزوین اضافه شده است، همچنین سامانه‌ای در مجموعه مدیریت شهری طراحی‌شده تا راه ارتباطی بین معلولان و مدیران شهری باشد.

داوودی در پایان بیان کرد: موضوعات لازم برای مناسب‌سازی شهر، در بودجه سال ۹۹ در نظر گرفته می‌شود تا به‌سوی شهری برای تمام شهروندان گام برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha