• دوشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98091813390
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس اورژانس همدان خبر داد

فوت ۳ همدانی بر اثر مسمومیت با گازمونوکسید کربن

فوت ۳ همدانی بر اثر مسمومیت با گازمونوکسید کربن

ایسنا/همدان رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی همدان درباره مسمومیت با گازمونوکسید کربن گفت: از ابتدای مهرماه تا ۱۵ آذر در استان همدان ۱۹ نفر مسموم شده و سه نفر فوت کرده اند.

دکتر حبیب‌الله معصومی دوشنبه ۱۸ آذر در جمع خبرنگاران، از آغاز به کار طرح امداد زمستانی از ۲۰ آذر تا ۲۰ اسفند امسال به طور رسمی خبر داد و با اشاره به لزوم آماده باش مرکز اورژانس در شرایط سرد سال، بیان کرد: تعداد شش دستگاه آمبولانس در اختیار گردنه‌ها و مناطق سردسیر گذاشته خواهد شد و دیگر مناطق نیز مجهز به تجهیزات حوادث ویژه می شوند.

وی درباره حوادث چهارشنبه پایان سال اظهار کرد: هر ساله حدود ۱۰۰ نفر مصدوم در این ایام گزارش می‌شوند که ابلاغ بسیج آموزش همگانی برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال انجام گرفته است.

معصومی ادامه داد: سالانه حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ حادثه آتش‌سوزی در این ایام در کشور اتفاق می‌افتد که تعداد ۱۶ هزار و  ۹۰۰ مورد آتش‌سوزی در فضاهای باز و ۳۰۰ مورد آتش سوزی اتومبیل است.

وی با بیان اینکه کمیته بسیج آموزش همگانی حوادث چهارشنبه پایان سال از هفته آینده آغاز به کار می‌کند، تصریح کرد: هدف از این اقدام استفاده از روش‌های مخالف آموزشی در مدارس، مساجد و ادارات مختلف و رسانه‌ها برای آماده‌سازی مردم است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی همدان درباره حوادث ترافیکی نیز بیان کرد: در هفت ماهه امسال تعداد ۳۳۷ فوتی داشته‌ایم که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که ۲۸۹ عدد بوده است، ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: آمار اولیه آبان ماه حوادث ترافیکی در مقایسه با مدت مشابه کاهش داشته به طوریکه در آبان سال ۹۷، تعداد ۳۷ و امسال ۳۴ مورد گزارش شده است.

وی درباره اورژانس هوایی نیز گفت: اورژانس هوایی تعداد ۳۱۲ پرواز داشته و شهرستان های فامنین، کبودراهنگ و نهاوند بیشترین آمار استفاده از این خدمات را داشته‌اند همچنین شهرستان اسدآباد در حال آماده‌سازی استفاده از اورژانس هوایی است و شهرستان‌های بهار و رزن هنوز از این خدمات محروم هستند.

معصومی یادآور شد: ۵۰ نقطه در محورهای استان مشخص شده‌اند که از امکانات اورژانس هوایی استفاده کنند و عمدتاً مناطق پرتردد، مناطق گردشگری و درمانگاه‌های شبانه روزی هستند که از این تعداد ۲۰ مورد با موفقیت انجام شده است.

وی درباره مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن بیان کرد: در کشور از ابتدای مهرماه تا ۱۵ آذر ۱۹۶۹ مسموم به بیمارستان منتقل شده که ۹۷ نفر فوت شده‌اند که این آمار در استان همدان ۱۹ مسموم و سه فوتی است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی همدان درباره پدافند شیمیایی نیز اظهار کرد: مواد شیمیایی که در جاده‌ها جابجا می‌شوند، دستورالعمل خاص خود را دارند و درخواست اورژانس این است که تمام این حمل و نقل‌ها براساس دستورالعمل‌های موجود باشد.

وی درباره تماس‌های انجام گرفته با این مرکز اعلام کرد: سالانه ۵۰۰ هزار تماس با این مرکز گرفته می‌شود که تعداد زیادی از این تماس‌ها مرتبط با شرح وظایف اورژانس نیستند.

وی درباره میانگین بازه زمانی رسیدن اورژانس به محل حادثه، با اشاره به اینکه تعداد پایگاه‌های اورژانس استان قابل توجه است، گفت: این فاصله زمانی در همدان شش دقیقه و در دیگر مناطق هشت دقیقه است.

معصومی در ادامه تعداد آمبولانس‌های اورژانس را ۹۳ دستگاه عنوان کرد و گفت: با دستگاه‌های موجود در شهرستان اسدآباد این رقم به ۱۰۰ دستگاه می‌رسد که علاوه بر این تعداد، ۳۰ دستگاه آمبولانس نیز در اختیار دانشگاه علوم‌پزشکی و تعدادی نیز در اختیار سایر دستگاه‌ها است.

وی درباره آمار خودکشی با بیان اینکه همدان رتبه پنجم کشور را دارد، اظهار کرد: در مأموریت‌های انجام گرفته در طول یکسال ۱۲۰ مورد اقدام به خودکشی بوده که تقریبا نیمی از آن منجر به مرگ شده است.

وی در پایان درباره پرسنل اورژانس نیز اظهار کرد: تعداد ۳۳۰ نفر در این بخش شاغل هستند که نیاز به جذب ۲۰۰ نفر دیگر است و با آزمون استخدامی که اخیراً برگزار شد، ۴۰ نفر استخدام شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha