• سه‌شنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98091914332
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

فعال‌سازی رمز یکبار مصرف کارت‌های بانکی و افزایش امنیت

فعال‌سازی رمز یکبار مصرف کارت‌های بانکی و افزایش امنیت

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با فعال‌سازی رمز یکبار مصرف کارت‌ها، امنیت برای انجام تراکنش‌های بانکی افزایش خواهد یافت.

سرهنگ علی محمدپور، امروز سه شنبه ۱۹ آذر، اظهار کرد: با گسترش فناوری‌های نوین امروزه امورات مهم کاربران اعم از خریدها، امورات بانکی و... در بستر اینترنت صورت می‌پذیرد.

وی افزود: متاسفانه مجرمین از این موضوع سوء استفاده کرده و با طراحی سایت‌ها و درگاه‌های بانکی جعلی(فیشینگ)اطلاعات مالی کاربران را به سرقت می‌برند و تمام حسابشان را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با توجه به پیاده سازی رمز یکبار مصرف برای کارت‌های بانکی در آینده نزدیک، لازم است کاربران حتما رمز اینترنتی یکبار مصرف را فعال کنند چراکه با این کار به دلیل متغیر بودن رمز، احتمال گرفتار شدن در دام فیشرها کاهش می‌یابد و امنیت کاربران در فضای مجازی افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمدپور ادامه داد: کاربران قبل از دریافت رمز یکبار مصرف باید با مراجعه به سایت بانک مربوطه راهنمای فعال کردن رمز یکبار مصرف را دریافت کنند.

وی افزود: رمز یکبار مصرف یا پویا از دو طریق نرم افزاری و پیامکی قابل استفاده خواهد بود که برای کسب اطلاعات لازم افراد می‌توانند از طریق شعب بانک اقدام کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: افراد باید برای دریافت اپلیکیشن بانک به سایت بانک یا فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده و از دانلود هرگونه نرم افزار از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های غیرمجاز خودداری کنند.

محمدپور با بیان اینکه برای دریافت رمز یکبار مصرف نیازی به پرداخت وجه و یا ثبت نام در سایتی نیست، تصریح کرد: اطلاع رسانی‌های لازم در این خصوص از طریق رسانه‌های جمعی و یا سرشماره‌های معتبر بانک مربوطه به اطلاع همشهریان خواهد رسید.

وی افزود: افراد به پیام‌ها و درخواست‌های مشکوک به خصوص پیامک‌هایی که از خطوط موبایل شخصی دریافت می‌کنند نباید توجه کرده و لازم است موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی با این پلیس در میان بگذارند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: افراد باید شماره همراه‌هایی که اقدام به ارسال پیامک‌های مشکوک می‌کنند را به شماره 195 ارسال کنند.

انتهای پیام   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha