• چهارشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 98092014858
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

رئیس جهاد کشاورزی استان خبر داد

توسعه 50 هکتاری گلخانه های آذربایجان غربی تا پایان سال

توسعه 50 هکتاری گلخانه های آذربایجان غربی تا پایان سال

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری‌ ۵۰ فقره محوز گلخانه در استان صادر شده است.

رسول جلیلی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه دراستان ۱۵۲ واحد گلخانه وجود دارد، تصریح کرد: در این گلخانه ها انواع سبزی و صیفی، توت فرنگی، گل گلدانی و گل شاخه بریده، نهال پایه رویشی، نشاء گیاهان دارویی‌، نشاء مکانیزه و گیاهان دارویی تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه کشت گلخانه‌ای جایگزین خوبی برای کشت سنتی برای مقابله با خشکسالی است،  اظهار کرد: در 6ماهه سال جاری در گلخانه های استان ۵۶۰۷تن سبزی و صیفی، ۱۸۷تن توت فرنگی، ۲میلیون و ۳۰۰هزار گل گلدانی، ۲میلیون و ۸۰۰هزار شاخه گل بریده، ۳میلیون اصله نهال و ۱۴۶تن گیاهان دارویی کشت و تولید شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان یاد آورشد: در سال گذشته ۳۰ هکتار توسعه گلخانه ای انجام و امسال نیز تا پایان سال ۵۰ هکتار برنامه توسعه گلخانه در استان در دست اقدام است.

جلیلی بااشاره به اینکه با کشت گلخانه ای تا ۱۰برابر در مصرف آب صرفه جویی می شود، اظهار کرد: آموزش و ترویج کشت گلخانه ای، پرداخت تسهیلات بانکی برای احداث گلخانه، اصلاح ونوسازی گلخانه ها، تسهیل در دریافت پروانه تاسیس گلخانه ها بدون محدودیت از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در راستای توسعه کشت گلخانه ای در استان است.

وی ادامه داد: با وجود تاکید بر کشت گلخانه ای توسط سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، این سازمان برای کمک به احیای دریاچه ارومیه هیچ مجوز برداشت  آب  برای گلخانه های واقع ‌در اراضی حوضه دریاچه ارومیه تخصیص داده نشده است.

جلیلی با بیان اینکه مساحت گلخانه های استان 50 هکتار است، افزود: در گلخانه های آذربایجان غربی در حال حاضر نزدیک به 1000 نفر مشغول به کار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha