• چهارشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98092015126
  • خبرنگار : 50184

معاون استانداری کرمانشاه:

باید شرایط را برای تحصیل دانش‌آموزان اسثتنایی استان تسهیل کنیم

باید شرایط را برای تحصیل دانش‌آموزان اسثتنایی استان تسهیل کنیم

ایسنا/کرمانشاه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: همه دستگاه‌های مربوطه باید کمک کنند تا شرایط تحصیل را برای دانش آموزان استثنایی استان تسهیل کنیم.

محمدابراهیم الهی تبار در نشست شورای آموزش و پرورش استان که امروز(20 آذر) با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد، بابیان اینکه خانواده‌های دارای فرزندان بانیازهای ویژه شرایط زندگی و معیشتی سختی دارند، عنوان کرد: باتوجه به بالا بودن هزینه‌های زندگی، خانواده‌هایی که دارای چنین فرزندانی هستند متحمل هزینه‌های زیادتری می‌شوند.

وی تصریح کرد: ایاب و ذهاب برای این قشر از جامعه سخت است، اما آنچه که باعث می‌شود تا به میدان آموزش، پرورش و فعالیت علمی در جامعه روی بیاورند، اراده آنها است.

معاون استانداری کرمانشاه اضافه کرد: باید همه دستگاه‌های ذیربط کمک کنند تا شرایط را برای تحصیل این دانش‌آموزان تسهیل کنیم تا از ظرفیت‌های آنها در جامعه استفاده شود.

وی در ادامه در پاسخ به درخواست‌های مسئولان آموزش و پرورش استان در خصوص راه اندازی مرکز تخصصی جامع توانبخشی، مجتمع شبانه‌روزی حرفه‌آموزی در جوانرود، احداث مدرسه 10 کلاسه برای دانش آموزان بانیازهای ویژه در منطقه شمال شهر کرمانشاه و احداث مرکز اتیسم در استان با مجموع اعتبار مورد نیاز نزدیک به 12 میلیارد تومان، گفت: به سهم خود تلاش‌هایی برای احداث و راه اندازی این مراکز خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت خیرین نیز استفاده کنیم.

مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست عنوان کرد: آموزش و پرورش استان برای هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان بانیازهای ویژه به حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برای این بخش می‌توانیم از ظرفیت "رانندگان خیر" در شهرداری کرمانشاه استفاده کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: اداره کل راه و شهرستازی استان کرمانشاه زمین آموزشی لازم را برای احداث مدرسه اوتیسم در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد داد.

فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه هم بابیان اینکه 1900 دانش آموزان تحت پوشش حمایت‌های این اداره کل هستند، عنوان کرد: این دانش آموزان صرفا دانش آموزان با نیازهای ویژه نیستند و برخی از آنها دانش آموزان بی سرپرست و بدسرپرست و.... هستند.

وی تصریح کرد: در استان پنج مرکز داریم که بصورت شبانه روزی افراد زیر 14 سال که به حمایت‌های ما نیاز دارند را در آنجا نگهداری می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین به وجود یک مرکز اتیسم تحت پوشش بهزیستی در استان اشاره کرد و گفت: در این مرکز نزدیک به 40 کودک اتیسم داریم که آموزش‌های مختلف کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی و... را به آنها می‌دهیم.

وی در ادامه درخصوص هزینه‌های ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه تحت نظربهزیستی استان هم گفت: این هزینه‌ها تنها برای کسانی است که معلولیت شدید دارند و همه دانش آموزان تحت پوشش ما از آنها بهره‌مند نیستند، چراکه اعتبار چندانی برای این کار نداریم.

مرزبان نظری مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه نیز در این نشست، به تخریب تعدادی از مدارس استثنایی غرب استان در جریان زلزله سال 96 اشاره کرد و گفت: دو مدرسه در سرپل ذهاب و یک مدرسه در گیلانغرب توسط خیرین بازسازی شده که امروز(چهارشنبه) دو مدرسه شهر سرپل‌ذهاب به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین از تلاش برای احداث مدرسه اتیسم در کرمانشاه خبرداد و گفت: از حدود چهار تا پنج سال پیش برنامه ریزی‌هایی برای احداث این مدرسه انجام گرفت و حتی نقشه آن را نیز تهیه کردیم، اما هنوز این کار اجرایی نشده است.

نظری خاطرنشان کرد: برای احداث این مدرسه باید از ظرفیت خیرین استفاده کنیم و زمین آن را نیز راه و شهرسازی در اختیارمان قرار دهد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha