• شنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98092316512
  • خبرنگار : 50181

حفاظت از قوچ و میش‌ها با بنزین 3000 تومانی

حفاظت از قوچ و میش‌ها با بنزین 3000 تومانی

ایسنا/کرمانشاه بعد از اجرای طرح ساماندهی مصرف بنزین، برخی از بخش‌ها که نیاز جدی به بنزین دارند مغفول ماندند و تاکنون نیز فکری به حال آنها نشده است. یکی از این بخش‌ها خودروهای یگان حفاظت محیط زیست است که گاهی مجبورند 24 ساعته در مناطق تحت مدیریت محیط زیست گشت‌زنی کنند.

اگرچه در شرایط معمول هم با توجه به وسعت مناطق تحت مدیریت محیط زیست، همین تعداد خودروها و نیروهای یگان حفاظت جوابگو نیست، اما اکنون به دلیل کمبود سوخت مشکلات آنها مضاعف شده است.

از آنجایی‌که به دلیل حساسیت مناطق تحت مدیریت زیست امکان رها کردن آنها وجود ندارد، این خودروها مجبورند حتی اگر شده با بنزین‌ سه هزار تومانی گشت زنی خود را ادامه دهند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه نیز مانند همه استان‌های دیگر با معضل عدم تعیین سهمیه سوخت برای خودروهای یگان حفاظت مواجه است، گفت: با این وجود روند گشت زنی در این مناطق تغییر نکرده و حتی گاهی از بنزین آزاد برای ادامه فعالیت‌ها استفاده می‌کنیم.

آذر ولی‌زاده در گفت و گو با ایسنا افزود: اینکه برای خودروهای یگان حفاظت محیط زیست که حتی گاهی مجبورند تمام 24 ساعت شبانه‌روز را در مناطق گشت‌زنی کنند، سهمیه سوخت در نظر گرفته نشده ما را با مشکل جدی مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه این خودروها مصرف سوخت زیادی دارند، یادآوری شد: به صورت معمول بیش از 10 ساعت در شبانه روز به وسیله خودرو و موتورسیکلت گشت‌زنی در مناطق تحت مدیریت صورت می‌گیرد، لذا سهمیه کنونی جوابگوی این میزان مصرف نیست.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از تعداد بالای این خودورها نیز یاد کرد و افزود: در هریک از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان بین یک تا سه دستگاه خودرو بسته به شرایط منطقه در حال گشت‌زنی است و این در حالی است که ما در استان چندین منطقه حفاظت شده، شکار و تیراندازی ممنوع و پناهگاه حیات وحش داریم.

به گفته ولی‌زاده تاکنون که مصوبه‌ای برای تعیین سهمیه سوخت خودروهای یگان حفاظت در نظر گرفته نشده این خودروها مجبورند بعد از استفاده از سهمیه سوخت ماهیانه، از بنزین آزاد استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اگرچه این وضعیت هزینه زیادی برای محیط زیست دارد، اما روند گشت‌زنی را تغییر ندادیم و به همان شیوه گذشته ادامه می‌دهیم.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از رایزنی‌های برای تعیین سوخت برای یگان‌های حفاظت محیط زیست یاد کرد و افزود امیدواریم این معضل هرچه زودتر حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha