• شنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98092316927
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

گسترش همکاری‌های گردشگری ایران و موسسه صلح از طریق گردشگری

گسترش همکاری‌های گردشگری ایران و موسسه صلح از طریق گردشگری

ایسنا/اصفهان تفاهم نامه‌ همکاری میان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و موسسه صلح از طریق گردشگری به منظور گسترش فعالیت‌های گردشگری به منظور ارتقاء صلح منعقد شد.

محمود مراثی هنگام امضای تفاهم نامه میان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و موسسه صلح از طریق گردشگری، اظهار کرد: ایران و مردم ایران همیشه پایبند به صلح بوده و هستند و این مردم هیچگاه آغازگر جنگی نبوده‌اند، پس اگر برای صلح گامی برداشته می‌شود بی شک ایرانی‌ها از مهمترین اضلاع آن در دنیا هستند.

وی افزود: انتخاب اصفهان به عنوان نوک پیکان گردشگری ایران برای آغاز حرکت ایجاد صلح از طریق گردشگری انتخابی به جا بوده است و جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با گروه‌های پژوهشی و مطالعاتی که در زمینه گردشگری دارد، در کنار این موضوع خواهد ایستاد و کمک خواهد کرد، چراکه گردشگری صنعتی مهم و نقطه‌ای طلایی برای کشور و اصفهان به حساب می‌آید.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان ادامه داد: گروه مطالعات گردشگری شهر و منطقه معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به دنبال ارتباطات بین المللی و بهبود مفاهیم بین المللی گردشگری در شهر اصفهان است و این تفاهم نامه در واقع یکی از این راه‌های ارتباط بین المللی برای شهر اصفهان به حساب می‌آید.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، جهاد دانشگاهی یک شبکه گسترده پژوهشی، آموزشی و فرهنگی در سراسر کشور است که با داشتن ۴۱ واحد  می‌تواند صلح از طریق گردشگری را در سراسر کشور دنبال کند و ارتباط جهاد دانشگاهی با موسسه صلح از طریق گردشگری قطعا به گسترش صلح و به گسترش گردشگری کمک شایانی خواهد کرد.

مراثی تاکید کرد: بحث در خصوص گردشگری و گسترش آن به خصوص در شهری مثل اصفهان نباید فقط به تفاهم‌نامه ختم شود بلکه باید عملیاتی شده و اجرای آن را ببینیم به همین خاطر جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در خصوص طرح‌های گردشگری به دنبال عملیاتی کردن آن است و محکم پشت طرح‌های عملیاتی می‌ایستد.

همچنین در این مراسم رضا سلطانی- مسئول روابط بین الملل موسسه جهانی صلح از طریق گردشگری، اظهار کرد: این موسسه ۳۳ سال در دنیا قدمت دارد و در کشورهای مطرح دنیا در موضوع گردشگری یک سفیر دائم دارد، این سفیر که با نام سفیر صلح وگردشگری از او یاد می‌شود بسترهای گردشگری را برای مقاصد پر مخاطب فراهم کرده و به واسطه آن فعالیت‌های صلح از طریق گردشگری را نیز دنبال می‌کند.

وی افزود: گردشگری در دنیا یک مفهوم سبز چه از نظر زیست محیطی و چه از نظر ارتباطی است چراکه کارشناسان معتقد هستند زمانی که انسان‌ها با یکدیگر تماس برقرار می‌کنند شکل قضاوت ناآگاهانه آنها از بین می‌رود و واقعی تر به مسائل نگاه می‌کنند.

مسئول روابط بین الملل موسسه جهانی صلح از طریق گردشگری تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه ایرانی‌ها مردمی مهمان‌نواز هستند پروپاگاندای رسانه‌ای نا جوانمردانه گردشگری ایران را مورد آسیب قرار داده است و این صلح از طریق گردشگری می‌تواند جلوی این پروپاگاندا بایستد.

سلطانی ادامه داد: امروز برای مثال در سریلانکا پس از جنگ شاهد حضور چند صد برابری گردشگر هستیم که موجب شده تا گروه‌های مسلح این کشور نزاع را کنار گذاشته و به گردشگری بپردازند.

وی تاکید کرد: ایران با تبادل گردشگر می‌تواند واقعیت کشور خود را به دنیا نشان دهد و ارزش معنوی توریست خود را بیشتر کند.

مسئول روابط بین الملل موسسه جهانی صلح از طریق گردشگری خاطرنشان کرد: این موسسه یک برند مهم در دنیا محسوب می‌شود و می‌تواند ایران را در نمایشگاه‌های لندن، برلین، چین و .... بیش از پیش حمایت کند و به فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی نیز اعتباری بدهد.

 موسسه صلح از طریق گردشگری یک موسسه غیر دولتی بوده که ۳۴ سال در دنیا فعالیت کرده تا بتواند مفهوم صلح را ترویج دهد. این موسسه یک تفاهم‌نامه با موزه جنگ در تهران امضا کرده است که بر اساس این تفاهم نامه موزه جنگ تهران به موزه صلح تغییر نام داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.