• دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98092518272
  • خبرنگار : 50175

عامل ترقی دستگاه قضایی چیست؟

عامل ترقی دستگاه قضایی چیست؟

ایسنا/لرستان معاون منابع انسانی دادگستری لرستان گفت: جذب نخبگان و پرورش نیروی انسانی اسلامی عمل‌گرا عامل ترقی دستگاه قضایی است.

فیض اله شیرزادی شب گذشته در جمع خبرنگاران، در خصوص اهمیت و جایگاه نیروی انسانی در قوّه قضاییه و دادگستری‌ها، اظهار کرد: درواقع نیروی انسانی را می‌توان سرمایه ارزشمندی برشمرد که با برنامه‌ریزی صحیح، هدایت، نظارت، کنترل، آموزش و ارتقاء انگیزه؛ بالاترین سطح کمی و کیفی بهره‌وری را برای دستگاه قضایی کسب نماید و نیروی انسانی هر سازمانی به مثابه جان مایه و عامل صعود و نزول هر مجموعه‌ای است که با جلب رضایت مراجعان در ارتباط مستقیم است.

وی تصریح کرد: در تمامی جوامع بشری عامل متعالی فرهنگ اجتماعی و آشنایی با این فاکتور مهم و اساسی می‌تواند مدیران را در دستیابی به اهداف سازمانی کمک کند و هرگاه مدیری با استفاده از تمامی ظرفیت‌های مادی و معنوی سازمانی و برون سازمانی و به‌خصوص مدیریت صحیح و کارآمد منابع انسانی در راه خدمت بی‌منت و صادقانه قدم بردارد موفقیت را برای وی در پی خواهد داشت.

شیرزادی افزود: اجرای عملی اصل شایسته‌سالاری، ترویج فرهنگ قدردانی، طبقه‌بندی مشاغل بر اساس تخصص، تعهد و تجربه، بالا بردن انگیزه و شاخص‌هایی از این دست از جمله برنامه‌های هدفمند مدیران موفق دنیاست و این موضوع به دلیل اهمیت و حساسیت دستگاه قضایی در مجامع داخلی و بین‌المللی از جایگاه دوچندانی برخوردار است و امید می‌رود با توجه بیشتر به معاونت منابع انسانی دادگستری‌ها بتوان در جهت به‌کارگیری فرهیختگان در دستگاه قضایی کوشا بود.

معاون منابع انسانی دادگستری لرستان تأکید کرد: جذب نخبگان و پرورش نیروی انسانی اسلامی عمل‌گرا عامل ترقی دستگاه قضایی است و به این اصول مهم بایستی توجه بیشتری کرد، عملکرد دستگاه قضایی باید طوری باشد که نخبگان دانشگاهی و حوزوی به کار در دستگاه قضایی راغب باشند و پرورش نیروی انسانی اسلامی عمل‌گرا بر اساس توجه بیشتر به منابع انسانی به عنوان سرمایه‌های ارزشمند و مترقی از جمله عوامل مهم در پیشرفت و بالندگی دستگاه قضایی است.

وی بیان کرد: انگیزه عامل محرک نیروی انسانی و نیروی انسانی عامل محرک سازمان است و ساماندهی مدیریت منابع انسانی در جایگاه سازمانی خود قدم اول در برنامه‌ریزی صحیح مدیریت منابع انسانی است و پس‌ازآن می‌توان برای پرسنل، برنامه‌های ارتقاء شغلی در جهت افزایش انگیزه را تحقق بخشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha