• دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98092518717

رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد:

کنفرانس ملی "حقوق، فقه و فرهنگ" در شیراز برگزار می‌شود

کنفرانس ملی "حقوق، فقه و فرهنگ" در شیراز برگزار می‌شود

ایسنا/فارس رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که نخستین کنفرانس ملی حقوق، فقه و فرهنگ ٢٠ اسفندماه امسال به میزبانی دانشگاه پیام نور فارس و کانون وکلای دادگستری استان در شیراز برگزار می‌شود.

هومان پارسا دوشنبه ٢٥ آذرماه در یک کنفرانس خبری با اشاره به  رأی هیئت عمومی دیوان عدالت در ١٩ آذرماه مبنی بر تعیین تکلیف دو مسئله چالش برانگیز، گفت: چگونگی فعالیت موسسات حقوقی از جمله مسائل مورد بحث ما طی سال‌های گذشته بود که مشکلاتی برای مردم و دستگاه قضایی ایجاد کرده بودند و نظارت مستقیمی هم بر آنها نبود که با پیگیری کانون‌های وکلای دادگستری، از این پس موسساتی می‌توانند فعالیت کنند که از کانون وکلا مجوز فعالیت دریافت کنند و اخذ مجوز از اداره ثبت شرکت‌ها برای فعالیت آنها کفایت نمی‎کند.

او افزود: یکی دیگر از نتایج رای مورد اشاره نیز مربوط به وزارت اقتصاد و دارایی بود که کانون‌های وکلا را ملزم به انتشار شرایط اشتغال در سامانه کرده بود، اما با توجه به اینکه صدور پروانه وکلا تابع بخشنامه‌های خاص است دیوان عدالت اداری این بخشنامه وزارت اقتصاد و دارایی را ابطال کرد.

رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به برگزاری آزمون وکالت در آذرماه امسال نیز گفت:  بالغ بر ٣ هزار و ٧٠٠ نفر از این دو استان در آزمون وکالت شرکت کردند که از این تعداد ۷۵ نفر برای فارس و ۵۰ نفر برای استان کهگیلویه و بویراحمد پذیرفته خواهند شد.

پارسا همچنین به وکالت تسخیری و معاضدتی تعدادی از پرونده‌های حوادث اخیر شیراز که منجر به دستگیری تعدادی از شهروندان شد هم اشاره کرد و گفت: تا امروز بالغ بر ٦٥ فقره وکالت معاضدتی و تسخیری توسط کانون وکلا تقبل شده که برخی به تقاضای دادگستری و برخی هم توسط خانواده‌ها درخواست داده شده بود.

او همچنین با بیان اینکه با اشتغال جوانان مخالف نیستیم اما با موازی کاری در هر کاری مخالفیم، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال؛ آیین نامه‌ای دیده شده برای مرکز مشاوران و افرادی اجازه ورود پیدا ‌کرده‌اند که نصاب سنی تا ٦٠ ساله دارند و این مهم با ادعای اشتغال جوانان همخوانی ندارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰ تا ٧٠ درصد از وکلای جوان به ویژه زنان از بیکاری رنج می‌برند.

پارسا همچنین با بیان اینکه براساس قانون استقلال کانون وکلای دادگستری و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت، کانون وکلای دادگستری مسئول صدور پروانه وکالت است، افزود: مخالفت با موازی کاری مخالفت با عدم پذیرش افرادی که به عنوان وکلای آن مرکز مشغول به کار هستند، نیست.

او همچنین به برگزاری جشنواره ملی عکس دادبان به میزبانی کانون وکلای دادگستری فارس اشاره و عنوان کرد: این جشنواره به منظور آگاهی بخشی و قرابت بیشتر با مردم به دور از فضای محکمه و بهره مندی از نگاه متفاوت عکاسان نسبت به زیبایی‌های جامعه و همچنین معضلات قشرهای مختلف مردم برگزار می‌شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد موضوعات جشنواره را در رابطه با حقوق شهروندی، حقوق کودکان، حقوق معلولین، حقوق کار و حقوق محیط زیست ذکر و خاطرنشان کرد که این جشنواره در بخش‌های حرفه‌ای و آماتور جنبی برگزار می‌شود.

پارسا با بیان اینکه تا ١٥ بهمن ماه مهلت ارسال آثار به آدرس dadban.festival@gmail.com تعیین شده، گفت: نمایشگاه آثار منتخب نیز ٧ تا ١٤ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha